« توجه به خانواده در روز جمعه​سه پند لقمان حکیم به پسرش »

 آفت‌شناسی روحانیت و آفت‌زدایی از آن؛ رمز حیات انقلاب اسلامی

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

‼️ روحانیین باید در وضع خودشان تجدید نظر کنند چون آینده انقلاب هم- اگر بخواهد إن‏‌شاءالله پیروزتر بماند و به نتایج نهایی برسد- باز باید روی دوش روحانیت و روحانیین باشد. اگر این پرچمداری از روحانیت گرفته شود و به دست به اصطلاح طبقه روشنفکر بیفتد، به عقیده من یک نسل بگذرد اسلام بکلی مسخ می‏‌شود، چرا؟ برای این که حامل فرهنگ اسلامی باز هم همین طبقه هستند. همین روحانیت را باید اصلاح کرد نه این که این را محو کنیم یک چیز دیگر به جایش بنشانیم، و نه این که این را به همین وضعی که هست ثابت نگه داریم. اگر به این وضع ثابت بماند منقرض شده است.

⚠️ من این مطلب را از ده دوازده سال پیش مکرر گفته‌‏ام: روحانیت ما مثل یک درخت زنده آفت‌‏زده است، با آفت‌هایش باید مبارزه کرد. آن کسی که می‏‌گوید دست به ترکیبش نزنید معنایش این است که با آفت‌هایش هم مبارزه نکنید. مثل درختی است که شته زده باشد یا لااقل فی‌‏الجمله عیب‌هایی داشته باشد. این اشتباه است.

? کسانی هم که می‏‌گویند به دلیل فلان عیب و فلان ضعف و این که فلان کَس‌‏ها هم خودشان را وابسته به روحانیت کرده‌‏اند این درخت را باید از ریشه کند، آن‌ها هم اشتباه می‏‌کنند. این درختی است که اگر کنده شود دیگر ما و شما قادر نیستیم به جای آن نهال جدیدی بنشانیم. با آفت‌ها و عیب‌هایش باید مبارزه کرد و آن معایب را اصلاح کرد، ولی اصلش را باید حفظ کرد.

? #شهید_مطهری، آیندۀ انقلاب اسلامی ایران، ص۱۹۴


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم