موضوع: "مهدی یاور"

 انجمن حجتیه

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع)

? از گروه هایی اند که از بیش از نیم قرن پیش، در بحث های مهدویت کانون توجه بوده اند. این انجمن در سال ۳۲ ه.ش با هدف مبارزه با بهائیت (که در دستگاه پهلوی هم نفوذ کرده بود) با تلاش شیخ محمود ذاکرزاده تولایی(حلبی) با همکاری جمعی از متدیّنین راه افتاد. وجود بندی در اساسنامه آنان، انقلابیون پیش و پس از انقلاب را بشدت ناراحت کرده بود: “انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت".

? بیشتر افرادی که توسط انجمن از بهائیت برمیگشتند، توبه نامه ای مینوشتند که متون بسیاری از آن در کتابخانه آستان قدس موجود است. پیش از انقلاب تاییدیه هایی از برخی مراجع داشتند که هنوز به آن استناد میکنند. نیروهای تربیت شده آنان به سه دسته تقسیم شدند: برخی مخالف انقلاب، برخی موافق انقلاب، و برخی بی تفاوت. انجمن حجتیه چند ماه قبل از انقلاب (شهریور۵۷) مواضعش در رابطه با سیاست را تغییر داد و با انقلاب همراه شد. پس از انقلاب از سوی برخی رهبران انقلابی، انجمن بعنوان یک عنصر خطرناک معرفی شد.

? مثلا امام خمینی که روزگاری آقای حلبی را تایید میکرد، به تدریج به حرکت انجمن بدبین شد و حمایت خود را قطع کرد. و آنان پس از کش و قوس ها، در سال ۶۲ ه.ش ضمن بیانیه ای، بطور رسمی تعطیلی خود را اعلام کردند. اکنون که حدود ۳۵ سال از انحلال آنان میگذرد، هر از چندی، برخی جناح ها باز از نفوذ انجمن سخن میگویند.

امام حسین، یکبار عاشورا بر او گذشت. گویند ظهور در روز عاشورا است

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 9ام مهر, 1396

? یعنی ما بفهمیم در عاشورایی که امام زمان را درک نکنیم، کم کاری کرده ایم و او مثل جدش طَرد شده، تنها و آواره و بی یاور است

? امام زمان، ۱۱۸۰ سال با همان کیفیت عاشورا را درک می کند. عاشورا بر قلب ابراهیمی اش نازل می شود و خون گریه می کند و اعمال ما سبب فاصله میان ا‌و و خودمان شده…

? امام زمان در عاشورا داغ می بیند و همدرد میخواهد اما چه کنیم که او میان ماست و ما درک حضور نداریم تا قوت قلبش باشیم و تسلّی خاطرش.

? اما انگار می شود کمی قلبش را آرام کنیم. او از مادر به ما مهربان تر است. گفته اند با سردرد ما سردرد میگیرد. حال یک روز ما نگران قلب مهربانش و سلامتی وجود بارانش باشیم

? برای آرامی و سلامتی اش در #عاشورا هرچه می توانیم صدقه برای سلامتی اش می دهیم تا مبادا صاحبمان، قلب رئوفش در فشار باشد 

☑️ مهدی یاوران، قلب امام زمان در فشار است، #صدقه در روز عاشورا برای امام زمان فراموش نشود…

معنای یار امام زمان(عج) بودن و مقام و جایگاه این یاران نزد خداوند، در تصور انسان ها نخواهد گنجید

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 5ام مهر, 1396

انسان اگر بداند مقام و جایگاه یاری امام زمان(عج) چه میزان است، هر روز برای رسیدن به آن در قنوت نمازهایش، دعا می کند

امام صادق(ع) فرمودند: لو أدرکته لخدمته أیام حیاتی؛ اگر من مهدی(عج) را درک می کردم، تمام عمر، خادمش بودم

حاجی نوری در کتاب «نجم الثاقب» از کفعمی آورده است که پیرامون حضرت ولی عصر(عج) همواره افرادی هستند که ماموریت های محوله از سوی حضرت(عج) را انجام می دهند

ترتیب آنها اینگونه هستند که در حلقه اول چهار نفر از اوتاد وجود دارند،در حلقه دوم، هفت نفر از ابدال وجود دارند، حلقه سوم، چهل نفر از نقبا و حلقه چهارم، 360 نفر از رجال الغیب هستند این چهار حلقه پیرامون حضرت مهدی (عج) را گرفته اند

در دعای ام داود می خوانیم: «السلام علی الابدال و الاوتاد»،این یاران همواره و در هر زمانی در کنار حضرت مهدی(عج) هستند

جز حلقه سوم و چهارم شدن، کار سختی نیست و هم اکنون و در دوران غیبت، امام زمان(عج) برای آن حلقه ها یار می گیرند

عمر این یاران، همانند عمر امام زمان(عج) دائمی نیست و هر زمان که یکی از آنها از دنیا رود، از مومنان، جایگزین شان خواهد شد

هر فردی با هر پست و جایگاهی و حتی از انسان های معمولی که تصورش هم نمی شود، می تواند جز یاران خاص حضرت حجت(عج) باشد

لذا باید خطاب به امام زمان(عج) بگوییم، درست است که دوستان و یاران خوب و بسیاری دارید اما ما هم بد نیستیم.?

فرازی از خطبه غدیر درباره امام زمان

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 18ام شهریور, 1396

​آگاه باشید؛ او (حضرت مهدی) انتقام دوستان خدا را باز خواهد ستاند.

آگاه باشید؛ او (مهدی) فاضلان را به فضلشان و جاهلان را به جهلشان میشناسد و میشناساند

آگاه باشید؛ که تمامی پیام آوران گذشته، به آمدنِ او (حضرت مهدی) نوید داده اند.

آگاه باشید؛ او (حضرت مهدی) راست کردار و درست کردار و استوار و پابرجاست.

آگاه باشید؛ او (مهدی) از خدایش برای شما گزارش می نماید و شما را به چگونگی ایمان به خدا آگاه می کند.

شخصیت دادن به فرزند

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 12ام شهریور, 1396

? ریشه بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی که برای جوانان ما به وجود می آید، بخاطر کمبود شخصیت و عزّت در میان اعضای خانواده است. از طرفی، کرامت و بزرگواری، از عوامل مهم سلامت رفتاری است. از این رو در کنار مهرورزی و محبت به فرزند، باید روح عزت و کرامت را در او دمید.

? در این باره، رسول خدا میفرمایند: فرزندان خود را گرامی بدارید (به آنها شخصیت بدهید) و آنان را خوب تربیت کنید که این کار موجب مغفرت شماست.*۱

? دغدغه مهدی یاوران، تربیت فرزندانی است که اهل عزت و کرامت باشند، زیرا که دوست دارند فرزندی تربیت کنند که او نیز مهدی یاور باشد. یادمان باشد که گاهی اوقات غفلت ازنکاتی به ظاهر کوچک،  مشکلات و آسیب های بزرگی را در پی خواهد داشت.

? ۱-مکارم الاخلاق، ص۲۲۲

درباره یَمانی

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 12ام شهریور, 1396

۱- «قیام یَمانی» یکی از نشانه های حتمی ظهور است، قیامی فضیلت محور و اصلاح گر که بر کمک به او تاکید شده.

۲- در برخی روایات، قیام و جنبش یمانی تایید و از آن جانب داری شده، لذا این دیدگاه که ((حرکتهای اصلاحی در عصر غیبت، محکوم به شکست و برخلاف میل اهل بیت است)) پذیرفتنی نیست.

۳- وجودِ ویژگیهای مثبت در شخصیت یمانی و تکریم و تجلیلی که در روایاتِ معصومین از او شده، میتواند انگیزه ای باشد برای وسوسه شیّادان و فرصت طلبانی که [برای جلب عواطف و احساسات مذهبی مردم] از آن سوء استفاده کنند. لذا این احتمال وجود دارد که افرادی خود را یمانی معرفی کنند!

مقام عُلما در زمان غیبت

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 12ام شهریور, 1396

? امام هادی فرمودند:

❄️ اگر در زمان غیبت قائم شما، علمایی که مردم را به سوی او دعوت می کنند، و به سوی او راهنمایی می کنند، و بندگان ضعیف خداوند را از تورهای شیطان و یارانش و دام های ناصبی ها نجات میدهند، نبودند، هیچکس بر روی زمین باقی نمیماند مگر اینکه از دین خدا برمیگشت.

ولی این عُلما افسار دل مومنان را به دست می گیرند همان طور که ناخدا، سُکّان کشتی را به دست می گیرد. این ها در نزد خداوند بزرگ، برترین ها هستند.

? معجم اَحادیث الامام المهدی؛ ج۶

یک.تلنگر

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 12ام شهریور, 1396

​میگن وقتی توی شوره زار بارون بباره،نمکاش میزنه بالا،بارون مشکل نداره اما زمین مستعد سبز شدن نیست…

میدونین اگه ما زمین وجودمون رو مستعد نکنیم،حتی اگه دعا کنیم #امام زمان هم بیاد،نمکامون میزنه بالا،مثل همون شوره زار،بعد اونجاست که خدایی نکرده میشیم مثل کوفیا،همونا که منتظر امامشون بودن،اما وقتی #بارون رحمت امام به سرشون باریدن گرفت،نا خالصی ها خودشو نشون داد و جلوی امام ایستادن.

پس قبل از دعا برای #ظهور،

بیاین دعا کنیم مومن بمونیم،

ازونایی نشیم که ویترینشون(ظاهرشون)قشنگتر از باطنشونه،اگه منتظر امام زمانیم(عج)اول مراقب رفتارای خودمون باشیم.

از #مسلمونی چی مونده جز دروغ،غیبت،دعوا و اختلاف?

الان زمان اتحاد مسلموناست،از خودمون شروع کنیم،ناخالصی هارو پاک کنیم و بجای نزاع ثابت کنیم متحدیم

به امید بارش بارون ?،البته نه در شوره زار

آیا امام زمان به شهادت میرسند یا رحلت میکنند؟

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام شهریور, 1396

 روایات در این زمینه مختلف است.

? امام حسن مجتبی میفرمایند هیچ یک از ما امامان نیست جز آنکه مسموم یا شهید میشوند. (بحارالانوار ج۲۷)

? ارطاة میگوید: به من خبر رسیده است که حضرت مهدی چهل سال زندگی میکند، پس به مرگ طبیعی در بستر خویش از دنیا رحلت میکند. (فتن ابن حماد ص۹۹)

? در کتاب الزام الناصب درباره چگونگی شهادت حضرت آمده است، هنگامیکه سال ۷۰ به پایان رسد، و مرگ حضرت فرا رسد، زنی بنام “سعیده” از طایفه “بنی تمیم” ایشان را به شهادت میرساند، ویژگی زن این است که مانند مردان دارای محاسن و ریش است، او از بالای بامی به هنگامیکه حضرت در حال عبور است سنگی به سوی ایشان پرتاب میکند و آنحضرت را به شهادت میرساند. (عقدالدرر ص۱۴۹)

? معرفی منابع برای مطالعه بیشتر: سیمای آفتاب اثر طاهری، موعودشناسی اثر علی اصغر رضوانی، بامداد بشریت اثر طبسی، آینده جهان اثر برنجیان.

او هست، همین نزدیکی‌ها...

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام شهریور, 1396

? شهری پر از پیچ و خم، با شیاطینی از جن و انس… همه دست به دست هم داده تا تو به مقصد نرسی!

? فرض کنید کسی افرادی را به منزلش دعوت می‌کند، پذیرایی ویژه و غذایی عالی هم برایشان آماده می‌نماید، با آنکه نشانی منزل را داده اما می‌داند شیّادانی در بین راه هستند که نمی‌خواهند آن افراد به مهمانی برسند و از هر کاری برای انحراف آنان دریغ نمی‌ورزند!

? با توجه به این مسائل، اگر میزبان برای میهمانان «راهنما» نفرستد، مُسلّماً مهمانی اش محکوم به کار لغو و بیهوده خواهد بود! و چون خداوند #حکیم است حتما مردم را لحظه ای بدون #راهنما و #حجت رها نخواهد کرد…

? برگرفته از کتاب اَدِلّه ی عقلی امامت و‌ مهدویت؛ رحیم لطیفی

انگار نه انگار امام زمان غایب است

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

? مرحوم آیت الله مجتهدی : یک روز در ایام تحصیل در نجف، پس از اقامه نماز پشت سر آیت الله مدنی، دیدم ایشان شدیداً دارند گریه میکنند و شانه‌هایشان از شدت گریه تکان میخورد، رفتم پیش آیت الله مدنی و گفتم: اتفاقی افتاده که اینطور گریه میکنید؟

? فرمودند: یک لحظه، امام زمان را دیدم که به پشت سر من اشاره نموده و فرمودند: ” آقای مدنی! نگاه کن! شیعیان من بعد از نماز، سریع میروند دنبال کار خودشان و هیچکدام برای فرج من دعا نمیکنند. انگار نَه انگار که امام زمانشان غایب است!” و من از گلایه امام زمان به گریه افتادم…

?"مهربانتر از مادر” ، انتشارات جمکران

❗️بیایید جهت تعجیل در فرجش، یه کم فکر کنیم رو کارامون…

توجه به خانواده در روز جمعه

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

? توجه به خانواده، همیشه مطلوب است ولی روز جمعه برای احسان به خانواده اهمیت ویژه ای دارد تا زمینه توجه به جایگاه روز جمعه و معنویت گرایی از این طریق برای خانواده فراهم گردد.

? از این رو رسول خدا نیز میفرمایند: «خانواده خود را در روز جمعه از میوه یا گوشت بهره مند سازید تا با آمدن جمعه شادمان شوند.» (?کافی، ج۶، ص۲۹۹)

? مهدی یاوران با عمل به این روایت، جمعه را که متعلق به مولایمان امام عصر میباشد، نزد همسر و فرزندان خود محبوب میکنند.

انتظار مهدی با مسيح در انجيل

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

?در عهد جدید وعده ی آمدن شخصی به جز عیسی مسیح نیز مطرح شده! او کیست؟؟

? او تسلی دهنده ی دیگری غیر از مسیح است! 

?مسیح از خدا برای امتش درخواست می کند و خدا او را عطا می کند تا همیشه با ایشان باشد. جهان او را نمی بیند و نمی شناسد…

? طبق نوشته ی مستر هاکس آمریکایی، در انجیل بیش از ۸۰ بار، نوید به ظهور شخصی داده که ۳۰ مورد آن با حضرت عیسی قابل تطبیق است اما ۵۰ مورد دیگرش مربوط به نجات دهنده ای ست که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد؛ حضرت عیسی نیز با او خواهد آمد و او را جلال خواهد داد، از ساعت و روز ظهورش جز خدا کسی اطلاعی ندارد.

?انجیل یوحنا، فصل۱۴، آیه۱۷؛ فصلنامه انتظار، ش۱۵، ص۱۵۵؛ قاموس کتاب مقدس، ص۲۱۹؛ یاد مهدی، خادمی، ص۵۲

دعا برای ظهور، پس از نماز واجب

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

? در کتاب “جمال الصالحین” از امام صادق نقل شده که حضرت فرمودند:

? همانا از #حقوق ما بر شیعیان ما اینست که بعد از هر نماز واجب دست هایشان را بر چانه گذاشته و سه مرتبه بگویند: یا ربّ محمّد عجّل فرج آل محمّد، یا ربّ محمّد إحفظ غیبة محمّد، یا ربّ محمّد إنتقم لابنة محمّد علیهما السّلام.

? ترجمه : ای پروردگار محمد، فرج و گشایش امور آل محمد را تعجیل فرما، ای پروردگار محمد، محافظت کن (دین را در) غیبت محمد، ای پروردگار محمد، انتقام دختر محمد (صلی الله علیه و آله) را بگیر.

? مکیال المکارم، ج۲ بخش۷

دست به دست هم، ظهور را به تاخیر می اندازیم..

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

یک تفکر اشتباه وجود دارد که امام زمان(عج) #ظهور میکنند و همه چیز درست میشود.

همه چیز چگونه درست میشود؟ 

با دعا یا ورد خاصی؟ حضرت معجزه میکنند؟ 

اصلا اگر قرار بود حضرت برای مدت طولانی در #پرده غیبت باشند و بعد  ناگهانی ظهور کنند و مشکلات عالم حل شود، اصل چرا همان زمان با قدرت الهی خود مشکلات را حل نکردند؟

و 1200 سال طول کشید که چه؟ 

این برداشت نادرست از امام زمان(عج) و دولت عدل ایشان، خودش از #موانع ظهور است. با این فهم نادرست دست به دست هم داده ایم تا #ظهور به تاخیر افتد

 حصول عدالت اجتماعی در گرو تحقق عدالتِ اَنفُسی و آفاقی

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

? آنچه مصلحان و حقوق‌دانان با اخلاص گفته‌اند، همه سخن از #عدالت_اجتماعی است، یعنی: اجرای عدالت در میان اجتماعات بشر، و در حقوق اجتماعی، لیکن #عدالت، واقعیت عظیم دیگری است، که همواره مورد غفلت بوده است، مگر در تعالیم پیامبران.

?عدالت، پیش از اینکه در مرحلهٔ اجتماع مطرح باشد، باید در مرحلهٔ نفوس بشری مطرح باشد: هر نفسی و جانی باید عادل باشد، و عدالت را در ذات خود پدید آورده باشد. و ما این مرحله را، #عدالت_انفسی می‌نامیم.

?عدالتِ انفسی، هنگامی به تمام معنی تحقق خواهد یافت، که انسان عدالت را در همهٔ جهان، و برای همهٔ چیزها، حتی جانوران و گیاهان و دیگر مظاهر طبیعت بخواهد، و در همهٔ آن‌ها مُجریٰ دارد. و ما این مرحله را #عدالت_آفاقی می‌نامیم.

? پس باید همواره، برای تحقق عدالت آفاقی و انفسی کوشید. [زیرا هنگامی که این دو مهم تحقق پذیرفت]

تحقق عدالت اجتماعی امری است حاصل شده و پیش‌پا افتاده.

? منتظران مهدی(عج)، اکنون -و در طول تاریخ #انتظار - در طلب چنان آرمانی‌اند که یاد شد، یعنی تحقق عدالت جامع…

? #محمد_رضا_حکیمی، خورشید مغرب، ص۲۶۰و۲۶۱

کوتاهی کردن در دعا برای فرج

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام شهریور, 1396

? این پرسش گاهی برای برخی پدید می آید که اگر دعا برای فرج امام زمان این قدر مهم است، پس چرا در رفتار عُلَمای بزرگ چنین نمیبینیم و اگر مهم بود، آنها پیش قدم میبودند… سید بن طاووس از علمای بزرگ شیعه در سَده هفتم هجری که موفق به دیدارِ حضرت نیز شده بود، سالها قبل پاسخ داده اند:

? “ممکن است بگویید فلان شخص و فلان شخصی را میشناسم که جزو #اساتید_دینی هستند و این کار (دعای فراوان برای فرج) را انجام نمیدهند، ولی من به خوبی آگاهم که این افراد در #بی_توجهی و #غفلت نسبت به مولای ما به سر میبرند و نسبت به او کوتاهی نموده اند. در پاسخ به این اشکال به شما عرض میکنم: کاری را که گفتم شما انجام بده؛ زیرا این حقیقتی آشکار و روشن است، هرکسی مولای ما را واگذارد و به او بی توجّهی کند، به خدا سوگند در اشتباهی رسواگر به سر می برد.

? آیا فکر میکنی امامان مانند تو نسبت به اهمیت دعا برای (فرج) ایشان، بی توجهی کرده و آن را سبُک میشُمارند؟ از زیاد دعا کردن برای ایشان خودداری نکن”

? برگرفته از کتاب صحیفه مهدیه

معروفیّتِ غیبت امام زمان

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 1ام شهریور, 1396

? داستان غیبت مهدی موعود و امام دوازدهم را پیامبر اسلام و امام علی و سایر ائمه به مسلمانان گوشزد کردند و از همان صدر اسلام مشهور و معروف بود و به قدری معروفیّت داشت که گروهی از دانشمندان و راویان احادیث قبل از ولادت امام مهدی و حتی قبل از ولادت پدر و جدّش، کتابهایی در خصوص غیبت تالیف کردند و احادیث مربوط به مهدی موعود و غیبتش را در آن درج کردند. مانند:

? ۱- علی بن حسن بن محمد طایی طاهری از اصحاب امام کاظم. ۲- حسن بن علی بن ابی حمزه که در زمان امام رضا میزیسته. ۳- فضل بن شاذان نیشابوری که از اصحاب امام هادی و امام عسکری بود…

?کجایند کسانیکه هنوز درباره غیبتش شک دارند…

دور دیدن ظهور ممنوع

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 1ام شهریور, 1396

 پیامبر اکرم فرمودند: مهدی از ما اهل بیت است، خدا امر (ظهور) او را یک شَبِه اصلاح میکند. (کمال الدین باب۶)

? امام حسین فرمودند: خداوند، امر (ظهور) او را در یک شب اصلاح میفرماید. (کمال الدین باب۳۰)

❄️ امام صادق فرموند: به آنچه نااُمیدی، امیدوارتر باش تا آن چیزی که امید داری محقق شود؛ زیرا موسی بن عمران، رفت تا برای خانواده اش شعله ای آتش بیاورد ولی هنگامی که بازگشت، رسول و پیامبر بود، و خداوند کار بنده و پیامبرش موسی را در یک شب اصلاح نمود. و خدا با قائم یعنی دوازدهمین نفر از امامان نیز چنین خواهد کرد و در یک شب کارش را اصلاح خواهد فرمود… او را از حیرت و غیبت بیرون آورده و به نور فرج و ظهور داخل خواهد کرد. (کمال الدین باب۶)

? این هم نتیجه نزدیک دانستنِ ظهور:

☑️ امام باقر و امام صادق فرمودند: آنان که فرج را نزدیک میشمارند، نجات یافتند. (غیبت نعمانی باب۱۱)

عزاداران سه دسته اند...

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 1ام شهریور, 1396

?دسته اول: گرچه عزاداری را ترک نمیکنند و در مجالس شرکت میکنند اما زمینه هر گناهی هم که پیش آمد مرتکب میشوند! درکِ چنین فردی از قیام امام حسین، ناقصه.

?دسته دوم: دل پاکی دارند و خالصانه هم عزاداری میکنند اما متاسفانه اهدافِ عزاداری را به خوبی نمیشناسند!

?گروه سوم: کسانیکه از جریان عاشورا چیزهای خوب و مفیدی میدانند و زندگیِ خود را با اهداف امام حسین گِره زده اند، به حق و حق طلبی نزدیک ترند. عزاداری اینان، اثرگذارتر است.

❄️ منتظران هم …

?دسته اول مردمی که خودشون اهل فسق و خطا هستند ولی به علت اینکه فطرتاً دنبال آرامش حقیقی اند، انتظار دولت امام زمان را میکِشند.

?دسته دوم کسانیکه اهل فسق نیستند اما به انتظار فرج، نگاهِ حداقلی دارند. اینها در غم فراق، اشک میریزند، برای ظهور هم دعا میکنند و به دنبال این اند رضایت امام زمان را جلب کنند، عموم شیعیان و محبین حضرت اینطوری اند.

?گروه سوم کسانیکه مثل عاشوراییان علاوه بر خودسازی و دیگرسازی، تا پای جان برای مقابله با مستکبرین تلاش میکنند که در ۳۱۳ نفر، چنین روحیه ای براحتی قابل مشاهدست

❔حالا من مانده ام و این سه تا دسته …

دعای عهد در سرنوشت دخالت دارد

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 1ام شهریور, 1396

?یکی از مسائلی که حضرت امام روزهای آخر به من توصیه می‌کردند ، خواندن دعای عهد است که در آخر کتاب مفاتیح آمده است.  

?می‌گفتند: (( صبح ها سعی کن این دعا را بخوانی چون در سرنوشت دخالت دارد)). 

?چیزی که به خانواده می‌گفتند تا اول از همه به آن عمل کنند انجام واجبات و دوری از محرمات بود.

? به نقل از فاطمه طباطبایی- شاهد بانوان- شماره ۱۶۷