موضوع: "سیاسی"

دفاع رهبری

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 14ام مهر, 1396

پس از آنکه میثم مطیعی در روز عید فطر و قبل از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب ، شعری انتقادی و صریح را قرائت کرد؛ واکنش های مختلفی از طرف احزاب و گروه های مختلف سیاسی و رسانه های آنها منتشر شد.

این واکنش ها را میتوان به سه دسته مثبت ، منفی و محافظه کار تقسیم کرد ، اما به تازگی نظر رهبر انقلاب اسلامی نیز درباره این شعر در فضای مجازی منتشر  شده است.

نشریه خط حزب الله در شماره جدید خود به دیدار  رهبر انقلاب با مداحان مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین در بیت رهبری و بیان نکات مهمی به آنان  اشاره کرد و در پی آن  حجت الاسلام سید کمیل باقر زاده استاد دانشگاه امام صادق (ع) با انتشار سلسله توئیت هایی در صفحه شخصی خود نظر رهبر انقلاب را درباره شعر میثم مطیعی در عید فطر امسال، این گونه بیان کرد:

“بعد از مراسم شام غريبان بيت رهبرى، آقا خطاب به ميثم مطيعى نكات مهمى فرمودند كه بیش از آنکه شخصی باشد بیانگر شاخص‌های مداحی انقلابی است.

آقا فرمودند: می‌دانم بعد از عید فطر خیلی شما را اذیت کردند و فشار آوردند، هم به شما و هم به شعرا؛ اما مطلقا اعتنا نکنید.

شما یک حرف کاملا درست و محکمی زدید. تردید نکنید. من نظرم را همان موقع به اطرافیان هم گفتم. کار شما کاملا درست بود.

اصلا محل نگذارید به این حمله‌ها و بدانید کار شما مؤثر است. شما روی این جوان‌ها تاثیر دارید. این جمعیتی که امشب آمده بود تاثیر می‌پذیرد از شما.

در آن شعر هم هیچ اهانت نبود. مسؤولان رده بالای دولتی آمدند پیش من و گفتند توهین شده؛ من گفتم خیر، هیچ اهانتی نبوده.

خود بنده هم صف اوّلی هستم. صف اوّل یک نفر نیست که؛ ما هم مدعى بوديم و هم صف اوّلى.

در آن شعر هم هست: “ما مدعیان صف اول بودیم"، ولی معلوم شد خبرها جای دیگری است؛ دیگرانی را بردند و ماها جا ماندیم.

هیچ خسته نشوید. اگر بنای بر خسته‌شدن بود آنهایی که قبل از انقلاب زندان رفتند و کتک خوردند و تبعید شدند باید خسته می‌شدند.

سفت بايستيد و خسته نشوید. اگر خسته نشوید خداوند به کارتان برکت می‌دهد، و برکت داده است. راه درست همین است که شما دارید می‌روید.

من همیشه شما را دعا می‌کنم، اما سر قضیه عید فطر فقط دعا نبود؛ هم دعا می‌کردم، هم حمایت کردم و نکاتی را به آنهایی که باید می‌گفتم گفتم.

حمایت قاطع رهبر انقلاب از شعر عید فطر میثم مطیعی نشان داد خیلی از مدعیان ولایت‌مداری، از فهم ولیّ زمان خویش فرسنگ‌ها فاصله دارند.

از دیوار سفارت بالا رفتن را انقلابی‌گری دانستند، آقا آن را محکوم کردند. شعر عید فطر را افراطی‌گری خواندند، آقا از آن حمایت کردند.

سلام بر محسن

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 5ام مهر, 1396


?جامعه‌ی #هجری، مکمل جامعه‌ی ابراهیمی است. در جهان توحیدی، مرزی وجود ندارد بلکه تمام عالم تنها دارای یک مرز بوده که آن نیز مرز بین دو قطب حق و باطل است. جامعه‌ی آرمانی #توحیدی، جامعه‌ی هجری است.

?در جامعه‌ی توحیدی و هجری، افراد یا موطن و ساکن خیر و حق هستند، یا در قطب باطل و شر مسکن گزیده‌اند. انسان #موحد از قطب منفی به سوی قطب مثبت #مهاجر است. مهاجرانِ الی الله، از «ماحرم‌الله» #هجرت کرده و به تمام آن چه حرام شده است پشت می‌کنند. عده‌ای دیگر نیز هجرت معکوس دارند.

? #شهید_محسن_حججی عزیز با اختیار خود مرگِ آگاهانه و عقل سرخ را برمی‌گزیند و با #هجرت مدام خود از ما حرم الله، آرام آرام خود را آماده‌ی آن ذبیح‌اللهی می‌نماید. پس خدا او را امام متقین و شهادتش را حجتی برای همه قرار می‌دهد که باری دیگر مرز بین دو قطب حق و باطل را از هم نمایان کند.

✅ «وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا»

و دين چه كسى بهتر است از آن كس كه خود را تسليم خدا كرده و #محسن است و از آيين #ابراهيم حق‏گرا پيروى نموده است و خدا ابراهيم را دوست گرفت.

سوره نساء - آیه ۱۲۵

?استاد حسن عباسی 

یک نطق پر از دروغ

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 30ام شهریور, 1396

شاید بیست دروغ واضح در نطق ابلهانه‌ی این رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل وجود داشت؛ نشان‌دهنده‌ی این است که هم عصبانی‌اند، هم درمانده‌اند.

 برای حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی وارد شوید تا در دنیا منعکس شود.

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 15ام شهریور, 1396

ما که هیچ هستیم ،هر چه هست آنها هستند !!

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 12ام شهریور, 1396

?گاهي يک جامعه در مقابل جامعه ديگر خودش را #مي_‌‌‌‌‌بازد، خودباخته مي‌‌‌‌‌شود، #مستسبَع مي‌‌‌‌‌شود. گاهي يک جامعه جامعه ديگر را از روي زرنگي با عواملي که دارد #خود_باخته مي‌‌‌‌‌کند. نيرنگ بزرگ استعمار با کشورهاي مستعمره و کشورهاي استعمارزده همين است، کوشش مي‌‌‌‌‌کند که کشور استعمارزده اعتماد و ايمان به خودش و ايمان به حيثيت خودش را از دست بدهد؛ به فرهنگ خود، دين خود، مليت خود، کتابهاي خود، پيشوايان خود، به تاريخ گذشته خود و به هر چه که دارد 

? #بي_‌‌‌‌‌اعتقاد شود، بگويد همه آن هيچ و پوچ بوده، ما که چيزي نيستيم، ما که هيچ هستيم، هر چه هست آنها هستند. اين بزرگترين  نيرنگ استعمار است؛ بي‌‌‌‌‌اعتقاد کردن، بي‌‌‌‌‌ايمان کردن يک ملت به شخصيت و هويت اجتماعي خودش. کاري مي‌‌‌‌‌کند که اين ملت، «بد» ي که از ناحيه استعمار بيايد بر « خوب» ي که از ناحيه خودش باشد ترجيح مي‌‌‌‌‌دهد

☑️  #شهید_مطهری 

? آینده ی انقلاب اسلامی / دو نمونه صفحه ۱۳۷

ایران و داعش

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 8ام شهریور, 1396

​جنگ قدرت در میان غاصبان

هم چو کوهی میکند آتشفشان

هر که زورش بیش نفتش بیشتر

مردمان را میزند هی نیشتر

ظاهرا داعش دم از دین میزند

صحبت از قرآن و یاسین میزند

کودک و پیر و جوان را میکشند

بی گناهان را به خاک و خون کشند

این طریق داعش و لامذهب است

کفر وتکفیر و شیاطین در هم است

بشنو از ما داعشی یک نکته ای

درصُوَر گر خواب ایران دیده ای

گر کنی قلب وطن را یک نگاه

موشک و سیلی بخور هی از سپاه

همچو عمار و ابوذر زنده اند

همچو میثم ها و اکبر زنده اند

گر دهد سید علی حکم جهاد

میدهم من دودمانت را به باد

شعر از طلبه عزیز سرکار خانم خاده

تسلیم شدن در فرهنگ ماراه ندارد

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 7ام شهریور, 1396

شهید باهنر

«ملت قهرمان ما تصمیم گرفته است خطّ اسلام و امام را رها نکند و صمیمانه در صحنه بماند تا حکومت و قوانین بر خط حاکمیت اسلام حفظ شود. برای ما شرق و غرب مطرح نیست. برای ما مسئله حقوق ملی و انسانی و آزادی و استقلال مطرح است. ما نمی خواهیم در حوزه اقتدار این و یا آن ابر قدرت قرار بگیریم. ما در هر حال برای مقابله و مقاومت آماده ایم و تسلیم، در فرهنگ انقلاب ما راه ندارد. نیروی عظیمی در اختیار ملت است. این سرمایه نباید از بین برود. ما بایستی این انقلاب را تا کسب پیروزی نهایی ادامه دهیم.» 

 ولایت مطلقه فقیه به چه معناست و چه فرقی با دیکتاتوری دارد؟

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 7ام شهریور, 1396

? ولايت مطلقه فقيه در فقه شيعه به دو معنا استعمال مى‏ شود:

 

1️⃣ ولايت فقيه، منحصر به ولايت بر قضاوت، ولایت بر محجورين و … نيست، بلكه ولايت او شامل زعامت و رهبرى سياسى و اجتماعى نيز مى‏ شود. 

2️⃣ اختيارات «ولى امر» در زمامدارى منحصر به اجراى احكام اوليه و ثانويه نيست. به عبارت ديگر وظيفه او، رهبرى جامعه است به گونه ‏اى كه مصالح جامعه، در پرتو هدايت ‏هاى الهى، به خوبى تأمين شود. و نيازمندى ‏هاى متنوع و تغييرپذير جامعه، در شرايط مختلف بدون پاسخ نماند و جامعه از رشد و ترقى باز نماند. از اين رو اگر در شرايط ويژه‏ اى، يكى از مصالح و نيازمندى‏ هاى جامعه با يكى از احكام اوليه در تزاحم قرار گرفت در چنين صورتى «ولى فقيه» بايد بين آن دو مقايسه كند ؛ پس اگر مسأله ‏اى كه با حكم اولى در «تزاحم» قرار گرفته، داراى مصلحتى برتر براى جامعه باشد در اين صورت ولى فقيه مى‏ تواند، آن حكم اوليه را موقتاً تعطيل كند و مصلحت برتر جامعه را بر آن مقدم بدارد در اين باره چند مطلب گفتنى است: 

1️⃣ ولايت مطلقه فقيه از قواعد رافع تزاحم است ؛ يعنى، مطلق بودن ولايت ، گره گشا در تزاحم احكام و مصالح اجتماعى است و نشانه واقع ‏نگرى اسلام در برخورد با مقتضيات زمان است. 

2️⃣ ولايت مطلقه ، خود مقيد به قيودى است ؛ نه اينكه از هر حيث مطلق باشد. اين قيود عبارت از اين است كه: 

☑️ يك. او بايد مجرى احكام الهى باشد و حق ندارد خود سرانه و دلخواهانه عمل كند كه اين فلسفه اصلى ولايت فقيه است. 

☑️ دو. مصالح جامعه را بايد رعايت كند. 

☑️ سه. در زمانى مى ‏تواند حكم اولى شرعى را موقتاً تعطيل كند كه با يكى از مصالح اهم جامعه، در تزاحم باشد نه با خواست و ميل يا مصلحت شخصى، و يا مصلحتى در رتبه فروتر از حكم اولى شرعى. 

? اكنون اگر واقع ‏بينانه بنگريم، درخواهيم يافت كه «ولايت مطلقه»  ـ به معنايى كه گذشت ـ يكى از مهم ‏ترين راه ‏حل ‏هايى است كه اسلام براى خروج از بن بست‏ ها در عرصه تزاحم مصالح پيش‏ بينى كرده و بدون آن عملاً حكومت، با مشكلات بسيار زيادى رو به رو خواهد شد. از طرف ديگر اين مقدار از اختيارات در هر حكومتى وجود دارد بلكه حاكمان ديگر كشورها از اختياراتى بسيار بيشتر از اختيارات ولى فقيه بهره‏ مند مى‏ باشند. 

? از آنچه گذشت روشن مى‏ شود كه «مطلقه بودن» به معنايى كه ذكر شده، هيچ پيوندى با «ديكتاتورى و استبداد» ندارد. آنچه موجب توهم ديكتاتورى شده، تشابه لفظى «ولايت مطلقه» با «رژيم‏هاى مطلقه» (Absolutist) است كه در آن حاكم مطلق العنان مى ‏باشد. در حالى كه مطلقه در معناى فوق، اساساً با آن متفاوت است. حضرت امام ره در این باره فرمودند:

?  اينهايى كه مى ‏گويند ديكتاتورى، اسلام را نمى ‏فهمند چى هست. فقيه اسلام را نمى ‏دانند. خيال مى ‏كنند ما، هر فقيه، هر فقيه، هر چه هم فاسد باشد اين حكومت، فقيه اگر پايش را اين طور بگذارد، اگر يك گناه صغيره هم بكند از ولايت ساقط است. مگر ولايت يك چيز آسانى است كه بدهند دست هر كس؟ اينها كه مى ‏گويند كه ديكتاتورى پيش مى ‏آيد ـ نمى‏ دانم ـ اين مسائل پيش مى ‏آيد، اينها نمى ‏دانند كه حكومت اسلامى حكومت ديكتاتورى نيست. مذهب مقابل اينها ايستاده. اسلام مقابل ديكتاتورها ايستاده. و ما مى ‏خواهيم كه فقيه باشد كه جلوى ديكتاتورها را بگيرد. نگذارد رئيس جمهور ديكتاتورى كند. نگذارد نخست وزير ديكتاتورى كند. نگذارد رئيس مثلًا لشكر ديكتاتورى بكند. نگذارد رئيس ژاندارمرى ديكتاتورى بكند. نه اينكه بخواهيم ديكتاتورى درست كنيم. فقيه مى ‏خواهد چه كند ديكتاتورى را؟! كسى كه زندگى عادى دارد و نمى ‏خواهد اين مسائل را، ديكتاتورى براى چه مى‏ خواهد بكند؟ حكمفرمايى در كار نيست در اسلام. علاوه حالا در اين قانون اساسى كه اين قدر احتياط كارى هم شده، آقايان هم اين قدر احتياط كارى كرده ‏اند كه يك دفعه مردم بيايند خودشان تعيين كنند يك خبره‏ هايى را، اين ديكتاتورى است؟! اين خبره ‏ها را يكى بيايد بگويد كه در يك شهرى از اين شهرها يك كسى فشار آورد روى مردم كه بياييد به اين شخص رأى بدهيد. حتى تبليغات هم نشد. مردم اينها را مى ‏شناختند. مردم مى ‏دانستند اينها را. اگر صد دفعه ديگر ما بخواهيم خبرگان تعيين كنيم، يا خود اين آقايان تعيين مى‏ شوند يا يكى مثل اينها.

? صحيفه امام، ج‏11، ص: 307

? براى آگاهى بيشتر ر. ك: 

 مبانى حكومت دينى، حسین جوان آراسته ، صص 38- 35

باید در هر مرحله ای از انقلاب  شعاری_جدید متناسب با نیاز_جامعه طرح شود

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام شهریور, 1396

?انقلاب در هر مرحله‌‌‌‌‌اي #نيازمند به يک شعار جديد متناسب با آن مرحله است و اگر رهبر يا رهبران اشتباه کنند و شعاري که متناسب با يک مرحله بوده و #زمانش_گذشته است بعد از انقضاي زمانش باز بخواهند همان شعار را تکرار کنند مسلّم انقلاب مواجه با شکست مي‌‌‌‌‌شود، بلکه #بايد_نيازهاي‌‌‌‌‌جديد را کشف کنند و بعد شعارهاي جديد را متناسب با نيازهاي جديد طرح کنند.

?علت اين که #نهضت_ملي شدن صنعت نفت شکست خورد اين بود که اين نهضت يک شعار بيشتر نداشت و آن اين که صنعت نفت بايد ملي شود. صنعت نفت که ملي شد قهرا ديگر اين شعار از جاذبه مي‌‌‌‌‌افتد، وقتي #شعار از جاذبه افتاد #مردم از شور و حرکت مي‌‌‌‌‌افتند

#شهید_مطهری 

دیپلماسی انقلابی و دینی، لازمه روابط دیپلماتیک در دنیای امروز

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 5ام شهریور, 1396

✳️مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته خود با اعضای دولت دوازدهم، صحبتهای مهمی را بیان نمودند. در یکی از فرازهای این سخنان، ایشان به مسئله مهم #دیپلماسی و خط مشی اساسی آن پرداختند و دو اصل مهم انقلابی بودن و دینی بودن را لازمه آن بیان کردند و فرمودند: «حفظ جهت گیری و روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی مهم است. باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار کنیم و از عمل کردن به هنجارهای ملی یعنی هنجارهای برآمده از انقلاب، نظیر #ایستادگی در مقابل استکبار، ظلم ستیزی و مخالفت با نظام سلطه، احساس #عزت کنیم.» (4/6/96)

?چرایی اینکه ایشان در این برهه از زمان به حفظ جهت گیری دستگاه دیپلماسی کشور در روابط دیپلماتیک، بر مسیر ارزشهای دینی و انقلابی تاکید مینمایند، را باید در فضای حاکم در روابط سیاسی حال حاضر دنیای امروز جستجو کرد. چراکه دشمن امروزه پس از ناامیدی از جنگ و مقابله رودررو با ما ناامید شده و سعی دارد از طریق قوانین نظام سیاسی جهانی و ضوابط آن همچون توافقات بین المللی و ظرفیت سازمان ملل بهره کافی ببرد. دشمن در این مسیر ابتدابا الزام به پذیرش ایران به این تعهدات ما را وارد مسیر تعیین شده سیاسی بین الملل میکند و بعد خواسته های خود را در قالب این روابط و توافقات تحمیل مینماید. مسئله ای که باید همواره دستگاه دیپلماسی به آن توجه داشته باشد و تنها راه مقابله با آن حفظ #جهت_گیری انقلابی و دینی و مطابقت با ارزشهای آن است که این نقشه ها را خنثی میکند. به فرموده ایشان ابزار مهم پیاده سازی این نوع دیپلماسی نیز #چابک بودن و #هوشیار بودن است. 

بازگشت تروریسم به خانه با تکفیری های اروپائی چه خواهند کرد ؟

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

?این روزها شرایط امنیتی کشورهای اروپایی  جالب به نظر نمی آید . 

کشورهای اروپایی درگیر جدال با بحرانی هستند که خود مسبب آن بوده اند و طی گذر زمان شاهد بازگشت این بحران  به کشورهایشان هستند .

 حمایت های مالی و سیاسی اروپا از داعش خود زمینه ساز تقویت و دوام هرچه بیشتر آن در سرزمین های مورد تصرف تروریسم بوده است .

اما ماجرا این است که  بخش قابل توجهی از نیروهای داعشی از اروپا وارد این سازمان شده اند ودر شرایطی که داعش رو به افول است بخش  عظیمی از تروریستهای تکفیری سعی بر بازگشت به کشور های خود دارند .

مسئله اینجاست که  دراندیشه  تکفیری‌ها مبنا این است که جهاد تمامی ندارد و هرجا مصادیق کفر هست جهاد نیز باید باشد و این اروپاست که در نگاه تکفیری ها به عنوان یکی از مهدهای کفر نگریسته میشود و این خود یعنی مسائل امنیتی پیش روی قاره سبز!

به عنوان مثال دولت آلمان برای پیشگیری از تروریسم سازمان یافته در خاک خود اقدام به ایجاد سیستم های شناسایی چهره کرده است یا انگلیسی ها تدابیر ویژه امنیتی در کنترل مسلمانان تدارک دیده اند یا در فرانسه شاهد شکل گیری یک فضای مرعوب از مسلمانان و سیستم های واکنش ضد ترویسم هستیم . اما ایا چاره ای هست ؟

 سئوال اصلی را باید اینگونه مطرح کرد که اگر تکفیری ها به کشور های خود نظیر آلمان، فرانسه و انگلیس برگردند آیا سکوت میکنند؟ هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پدیده ای  که دولت های اروپایی با آن دست به گریبان هستند مبحث بازگشت تروریسم خانگی و شکل گیری هسته های ضربه زننده به امنیت ملی این کشور هاست . 

بازگشت تروریسم به اروپا مقوله ایست که در دوسال آینده منجر به شکل گیری بحران امنیتی گسترده  در دولت های حامی تروریسم خواهد شد به گونه ای که دیگر شاهد انفجار و حملات تروریستی پراکنده با تلفات کم در خیابان های پاریس یا مکزیک نیستیم بلکه هسته های تاثیر گذار تروریسم جوامع اروپایی را به محاق میبرند و آنجاست که تبعات سالها پرورش تروریسم در کشورهای منطقه این بار متوجه غرب و دولت مردان منفعت طلب غربی خواهد شد با این تفاوت که چشم آبی ها کمربند های انفجاری را منفجر میکنند .

آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دیدار خود با دولتِ حجت‌الاسلام روحانی چه مطالباتی را مطرح کردند؟

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

? نخستین دیدار هیأت #دولت یازدهم با رهبر انقلاب اسلامی در روز چهارشنبه ششم شهریور ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار شاخص‌های مهم #دولت_اسلامی را تبیین کردند و در ادامه اولویت‌های کاری دولت یازدهم را برشمردند. در ادامه گوشه‌هایی از #مطالبات_رهبری که ناظر به اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و رعایت #اولویت‌ها بود را مرور می‌کنیم:

▫️کلید حل #مشکلات در ظرفیت‌ها و امکانات داخل کشور است که باید با خردمندی از آنها بهره گرفت. این حرف به معنای استفاده‌نکردن از ظرفیت‌های بیرونی نیست، بلکه نکته‌ی اساسی این است که نباید به خارج امید بست و به آن اعتماد کرد.

▫️واقعیت این است که از جبهه‌ی خصم، نمی‌توان و نباید انتظار دوستی و صمیمیت داشت.

▫️سهم هر کشور در مناسبات بین‌المللی به #اقتدار درونی آن کشور وابسته است. بنابراین باید تلاش کرد روند اقتدار روزافزون داخلی کشور استمرار یابد و تقویت شود.

▫️#اقتصاد و #علم، اين دو به نظر من چيزهايى است كه امروز بايد در رديف اوّل اولويّتهاى ما قرار بگيرد.

▫️#اقتصاد_مقاومتى، به معناى رياضت اقتصادى نيست، ما بايد بتوانيم يك اقتصادى را در كشور به‌وجود بياوريم كه در مقابل بحرانها و جزرومدهاى بين‌المللى مقاوم باشد.

▫️ما اين سه شعار #عزت، #حكمت، #مصلحت را درست بايد بفهميم؛ اگر توانستيم اينها را عمليّاتى بكنيم، #سياست_خارجى ما همان چيزى خواهد شد كه نياز كشور به آن است و شايسته‌ى تراز نظام جمهورى اسلامى است.»۱۳۹۲/۰۶/۰۶ 

١٢ توصيه امروز رهبرانقلاب به رئيس جمهور و اعضای هيأت دولت

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که #مبارزه با #رفاه‌طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی #مستضعفین و محرومان جهان با #سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت‌طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت‌جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و #محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از #مستضعفین را حفظ کنیم…

جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.»  ۱۳۶۷/۰۴/۲۹

? صحیفه امام خمینی (ره) جلد ۲۱

حمايت از مظلوم و مبارزه با ظالم

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 4ام شهریور, 1396

اين مسأله که حکومت اسلامى بايد مدافع مظلومان و يار و ياور آنها باشد و در برابر هجوم ستمگران از آنان حمايت و دفاع کند، در عبارات متعددى از نهج البلاغه منعکس است که يک نمونه روشن آن خطبه شقشقيه بود که در پايان آن، امام (عليه السلام) با صراحت مى فرمايد: «من طالب خلافت و حکومت بر شما نبودم; آنچه مرا وادار به پذيرش مى کند، پيمانى است که خداوند از علماى هر امّتى گرفته که در برابر شکمبارگى ستمگران و گرسنگى ستمديدگان سکوت نکنند و به يارى گروه نخست قيام کنند و با گروه دوم به مبارزه بپردازند; «وَ ما أَخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَماءِ أَنْ لايُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم وَ لاسَغَبِ مَظْلُوم».

در آخرين وصاياى امام (عليه السلام) در بستر شهادت نيز به فرزندانش تأکيد مى کند که همواره، دشمن ظالمان و ياور مظلومان باشند، (کُونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوناً).

سراسر زندگى امام (عليه السلام) و حوادث جالبى که در حيات آن حضرت واقع شد، نشان مى دهد که در عمل نيز هميشه به اين اصل اساسى وفادار بود ولحظه اى در انجام دادن آن کوتاهى نفرمود.

در خطبه ديگرى از نهج البلاغه همين معنا با تعبير داغ و پرجوش ديگرى آمده است مى فرمايد: «وَ أيَمُ اللهِ! لاَُنْصِفَنَّ الْمَظْلُومَ مِنْ ظالِمِه وَلاََقُودَنَّ الظّالِمَ بِخِزامَتِه حَتّى أُورِدَهُ مَنْهَلَ الْحَقِّ وَ إِنْ کانَ کارِهاً; به خدا سوگند! داد مظلوم را از ظالم مى گيرم و افسار ظالم را مى کشم تا وى را به آبشخور حق وارد سازم، هر چند کراهت داشته باشد».

اساساً، اين يک اصل مهم اسلامى است که در قرآن مجيد بر آن تأکيد شده است و با صراحت، به مؤمنان دستور مى دهد که براى نجات مظلومان به پا خيزند و حتى اگر لازم باشد، دست به اسلحه ببرند و با ظالمان پيکار کنند.

و مى فرمايد: (وَ مالَکُمْ لاتُقِاتِلُونَ فى سَبيلِ اللهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِالْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَريَةِ الظّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَليّاً وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً); چرا در راه خدا و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعيف شده اند پيکار نمى کنيد؟! همان افراد (ستمديده اى) که مى گويند: پروردگارا! ما را از اين شهر (مکّه) ـ که اهلش ستمگرند ـ بيرون ببر! و از طرف خود براى ما سرپرستى قرار ده و از جانب خود يار و ياورى براى ما تعيين فرما»!)

☀️اللهم صل علی امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام ☀️

اَللَّهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغوت وَ النَّعثَل وَ عَذّبهُم عَذاباً شَدیداً

رضاخان معروف، کم آورد...

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

رضاخان؛ میرپنج، رضاقلندر، رضاشاه، القاب با اُبهت #شاهی بود که سالها به تاسیس #ارتش افتخار میکرد.

✅اما در تنها حمله #خارجی، در سوم #شهریور ۱۳۲۰ فقط بمدت ۲ روز قدرت #مقاومت داشت و براحتی ارتش #انگلیس و #شوروی وارد کشور شدند.

✅حسین فردوست در کتاب #خاطرات خود می نویسد: 

«روز ششم شهریور منصورالملک آمد. انگلیسی ها توسط او پیغام فرستاده بودند که: روس ها گفته اند اگر این دو لشکر #مرخص نشوند و سربازها به دهاتشان نروند ما تهران را تصرف خواهیم کرد! 

به نظر می رسد که تعمداً مسئله را از قول روس ها گفته اند تا رضاخان بیشتر بترسد…. [رضاخان] بلافاصله دستور داد اتومبیلش را بیاورند و شخصاً به طرف سربازخانه ها به راه افتاد. 

دو لشکر تهران پس از #دستور ترک مخاصمه به پادگان آمده بودند. رضاخان وارد یک سربازخانه لشکر یک شد. برایش احترام نظامی به جا آوردند و او دستور داد که همه مرخص هستند و به خانه هایشان بروند! 

سپس شخصاً به لشکر دو رفت و همین دستور را تکرارکرد

علم و تقوا؛ اساس روحانیت

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام شهریور, 1396

​‍

⚠️ در عصر ما بسيارى از مردم، حتى برخى از خواص به جاى آنكه اشخاص را به ملاك علم و فضيلت و تقوا بشناسند به لباس می‌شناسند. درمحيط ما لباس شخص، اساس روحانيت شمرده می‌شود.

‼️ بسيارى از مردم، هركه را در اين لباس باشد روحانى می‌شمارند بی‌آنكه به خود زحمت دهند درباره علم و تقواى او كه دو ركن اصلى روحانيت است به اندازه کافى تحقيق كنند. از يك طرف اگر از يك نفركه از علايم روحانيت فقط لباس آن را دارد، گناه و خطايى سر زد يا خيانتى ديده شد به حساب همه كسانى كه در اين لباس‌اند می‎گذارند و به اغلب آن‌ها بدبين می‌شوند. و از طرف ديگر اگر مردى داراى كمال علم و فضل و تقوا بيابند، كه در اين لباس نيست، به ندرت اتفاق مى‌افتد كه با او چون يك روحانى رفتاركنند و قدر علم و تقوايش را بشناسند و از او درست استفاده كنند. حتى اگر وقت نماز ظهر رسيد و همه به نماز ايستادند به ندرت به اين فكر می‌افتند كه با او نماز جماعت بخوانند؛ تو گويى چنين مى‌پندارند كه فقط كسانى مى‌توانند امام جماعت باشند كه لباس مخصوص داشته باشند.

? #شهید_بهشتی، «ولایت، رهبری، روحانیت»، ص۳۸۸

اعتراف جالب موساد در مورد ایران

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام شهریور, 1396

?یوسی کهن ، رئیس موساد (مهمترین رکن امنتی رژیم صهیونیستی) گفته است که ایران در حال تبدیل به قدرت برتر و بلامنازعه در منطقه است. این گفته یوسی کهن نشان از تغییر موازنه استراتژیک به بالاترین حد خود است. 

?یوسی کهن مأموریت اصلی رژیم صهیونیستی را مبارزه با نیروهای نیابتی ایران در منطقه دانسته است. در واقع رژیمی که روزگاری با متحد اصلی خود موازنه قدرت را در منطقه تشکیل می‌دادند باید با بازوان پرقدرت ایران اسلامی مبارزه کنند چرا كه چیزی برای عرض اندام در برابر ایران اسلامی ندارند. 

?چند روز پیش نشریه آمریکایی هافینگتون پست نیز پایان هژمونی آمریکا در منطقه را تصدیق کرده بود و بر این امر تأکید داشت که قدرت آمریکا در منطقه غیر قابل برگشت است.

توهم همراه‌سازی ملت‌ها با اسلام وارونه

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 1ام شهریور, 1396

? امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، آینده اسلام و مسلمین را [بدین صورت] ذکر می‏‌فرماید:

«وَ لُبِسَ الْاسْلامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلوبا»

یعنی مردم جامه اسلام را به تن می‏‌کنند ولی آنچنان که پوستین را وارونه به تن کنند.

?پوستین در زمستان برای دفع سرماست. یک وقت پوستین را می‌‏اندازند دور، لخت و عور در مقابل سرما ظاهر می‏‌شوند. و یک وقت پوستین را می‌‏پوشند اما نه آن طور که باید بپوشند، بلکه قسمت پشم‏دار را بیرون می‏‌گذارند و قسمت پوست را می‌‏پوشند. در این صورت نه تنها گرما ندارد و بدن را گرم نمی‏‌کند، بلکه به یک صورت مضحک و وحشتناک و مسخره‏‌ای هم در می‌‏آید.

‼️ می‌‏فرماید: اسلام را مردم چنین خواهند کرد، هم دارند و هم ندارند. دارند ولی چون آن را وارونه کرده‌‏اند، آنچه باید رو باشد زیر است و آنچه باید در زیر قرار بگیرد در رو قرار گرفته است. نتیجه این است که اسلام هست اما اسلام بی‏‌خاصیت و بی‏‌اثر، اسلامی که دیگر نمی‏‌تواند حرارت بدهد، نمی‌‏تواند حرکت و جنبش بدهد، نمی‌‏تواند نیرو بدهد، نمی‌‏تواند بصیرت بدهد، بلکه مثل یک درخت پژمرده آفت‌‏زده‏‌ای می‏‌شود که سرِ پا هست اما پژمرده و افسرده، برگ هم اگر دارد برگ‌های‏ پژمرده با حالت زار و نزار است.

⁉️ این از کجاست؟ بستگی دارد به طرز تلقی مسلمین از اسلام که چه‏‌جور اسلام را می‌‏گیرند و چگونه تلقی می‌‏کنند. آن را از سر می‏‌گیرند، ازپا می‏‌گیرند، از ته می‏‌گیرند؟ آن را تجزیه می‌‏کنند، قسمتی از آن را می‏‌گیرند و قسمتی را نمی‌‏گیرند؟ قشرش را می‌‏گیرند و لُبّش را نمی‏‌گیرند یا می‏‌خواهند لبّش را بگیرند و قشرش را رها کنند؟ بالاخره به صورتی درمی‌‏آید که: لایموتُ فیها وَ لایحْیی‏ نه مرده است و نه زنده. نه می‏‌شود گفت هست و نه می‏‌شود گفت نیست.

⚠️ …و اِلا تنها ما بنشینیم از تمدن و فرهنگ اروپایی انتقاد بکنیم، از فرهنگ اسلامی هم تمجید بکنیم و بعد هم خیال بکنیم که فرهنگ اسلامی و روح اسلام همان است که ما امروز داریم، پس مردم دنیا بیایند از ما پیروی کنند، کاری از پیش نمی‌‏رود. خوب، اگر مردم دنیا بیایند از ما پیروی کنند، مثل ما می‏‌شوند، یعنی به صورت نیمه‌‏مرده‌‏ای در می‏‌آیند.

? #شهید_مطهری، احیای تفکر اسلامی، ص۱۹و۲۰

 رسالت روشنگرانه امروز ما؛ مرزبندی شفاف حق و باطل

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 30ام مرداد, 1396

شهید دیالمه:

? حتی در بین گروه‌های مسلمان و در بین امم اسلامی، یکی راست‌گرا و دیگری چپ‌گرا خطاب می‌شود و بعد یک عده هم می‌گویند که ما وسطیم و بی‌طرفیم. در صورتی که در اسلام، فاصله میان #راست و #چپ نیست، فاصله بین #حق و #باطل است و در این وسط هم، هیچ عامل دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد.

‼️امروز بزرگترین زحمت ما ایجاد خندقی است که علی(ع) در #جنگ_احزاب در آنجا ایجاد کرد. یعنی مشخص کرد که چه کسی باید کدام طرف خندق باشد. این طرف یا آن طرف؟ دیگر خط وسطی هم نبود. یعنی کسی دیگر میان آن خندق برای خودش شنا نمی‌کرد! که حالا این‌ها خط وسط باشند. یا همه این طرف خندق بودند و با علی(ع) بودند و یا همکار و همدست گروه‌های دیگر در آن سمت خندق بودند. هر چند در آن طرف خندق گروه‌های متفاوتی حضور داشتند؛ مثلا کفار قریش، یهودی‌ها، مسیحی‌ها و #منافقین بودند و در این سمت، فقط و فقط پیامبر(ص) و علی(ع) و یارانش حضور داشتند.