موضوع: "بسیج طلاب"

حضور گسترده طلاب در پیادروی مردمی همزمان با روز عفاف و حجاب

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 22ام تیر, 1396

همزمان باروز عفاف و حجاب و همایش پیاده روی و اجتماع بزرگ مردمی با محوریت صیانت از حریم خانواده طلاب حوزه علمیه باقر العلوم علیه السلام باحضور گسترده خود در این همایش انزجار خود رااز اوضاع بد حجابی و بی حجابی کنونی اعلام نمودند.طلاب گرامی بادر دست داشتن عکس نوشته های پر مفهوم وبنر های مفهومی در پیاده روی بزرگ همگام با مردم و مسئولین در این همایش شرکت کردند و سپس با مستقر شدن درپارک ازادگان بعد از اتمام مراسم با بحث ازاد با مردم در مورد شبهات حجاب وپوشیدن چادر با مردم بحث و مبادله نظر نمودند. در این همایش پیاده روی مدیریت محترم حوزه و جمعی از کار کنان و اساتید ،طلاب عزیز را همراهی می کردند.

اجتماع بزرگ حامیان حجاب

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 21ام تیر, 1396

یاوران مهدی سربازان اقا امام زمان سلام علیکم? شاید برای خیلی ها جای سوال باشد که چرا چهارشنبه سفید؟?? چراجمعه های سفید یا شنبه های سفید راه نیفتاد ✋با نگاهی به تقویم می فهمیم که امسال روز عفاف و حجاب افتاده چهارشنبه .بله برنامه ریزی هاشون دقیقه? اما مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین ☺️ اون ها با تمام قوابه تخریب حجاب پرداختند اما خدا اگر بخواهد مکرشان را به خودشان بر می گرداند ??اما حالا نوبت ماست خواهرم
روز چهارشنبه برای ما طلبه ها بیشتر از دیگران باید اهمیت داشته باشد چرا که ☝️اولاقطب مذهبی شهرستان هستیم و باید بدانند اینجا شهری است که حوزه علمیه دارد و سربازان اقا نمی گذارند تا مشتی لا ابالی دل اقا امام زمان را به درد دراورند ✌️دوماباید در این روز تمام کارهایمان را تعطیل کنیم ودر صحنه باشیم تا تمام شومی ها ی دشمنان را بشوید و به فاضلاب تاریخ بریزد ?تا نگویند که طلاب خواب هستند و به فکر منافع خود .باید بدانند هنوز پیام عاشورا برای ما بچه مذهبی ها مهم است ??
سوما روز بزرگ عفاف و حجاب یاداورشهادت بیش از 2000نفر از مدافعان حریم عفاف وحجاب است با حضور خود در صحنه و احیای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ادامه دهنده راه شهدا ی حریم خانواده باشیم ان شاءالله??
????دراین روز هر کاری دارید تعطیل کنید وبه اجتماع بزرگ حامیان حجاب بپیوندید ??فردای قیامت باید پاسخگوی خدا ورسول خدا باشیم به خاطر کم کاری ها و سهل انگاری ها برای یاری دین خدا و امام زمانمان ??
وعده ما چهارشنبه 21.4.96راس ساعت17میدان قدس جنب شیرینی سرای بی بی گل??
بند پو تینت را محکم ببند محکم تر از قبل این روزها عرصه جنگ نرم نیازمند من و توست بنگر به خودت رزم جامه پوشیده ای لباس سربازان بر تن داری مبادا یادت برود که تو سربازی ان هم سرباز مهدی فاطمه ☝️☝️حواست باشد سرباز حواست باشد ☝️☝️

بیانیه طلاب خواهر استان تهران در انزجار از سند ننگین 2030 همزمان با روز جهانی قدس

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام تیر, 1396

بسم الله الرحمن الرحیم «و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثین»(سوره مبارکه قصص/آیه ۵) ما طلاب خواهر استان تهران، امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس ، با استعانت به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام و با عزمی راسخ  علیه نظام سلطه و استکبار جهانی  برخروشیدیم؛ با دل هایی آکنده از امید به فضل الهی آمده ایم تا در جمعه ای نزدیک زیر علم های لثارات الحسین ریشه ی جهل و تاریکی را از زمین برکنیم « جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقا»و فلسطین خط مقدم و خط قرمز جبهه حق است و ما تا آخرین قطره خون از آن حمایت میکنیم و از پای نخواهیم نشست. امروز در صف بندی جبهه حق و باطل با استعانت به پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله با ندای بلند به کفار و مشرکین و نماینده اصلی آنان یعنی شیطان بزرگ میگوییم «لکم دینکم ولی دین» شما به راه و رسم ظلمانی خود مشغول باشید و در وادی جهل و ظلمت در قعر جهنم زندگی کنید اما ما به وادی طور و نور و عقل درآمده ایم و متوسل بر پیامبر خاتم و اهل بیت ایشان از جام نور مینوشیم و تا عرش سیر خواهیم کرد.شما کجا و درک سقف بی نهایت آمال ما کجا؟  شما کجا و تربیت انسان کامل کجا؟ ای دستان پشت پرده اسناد یکسانسازی های بین المللی شما از نسل همان حرامزادگان و حرام خوارانی هستید که چشمان کورتان تحمل دیدن نور حقیقت را نداشت و سقف کوتاه اندیشه مادی گرایانه شما بیشتر از این دنیای فانی را ندید و حال امروز با استناد بر کدام پیشینه برتری فهم و علم ، سکان تعلیم و تربیت فرزندان آدم را در دست گرفته اید و سندی پوچ و آمیخته از حق و باطل را برای ما تجویز میکنید؟قرون وسطی ننگین خود را فراموش کرده اید؟این اسلام بود که شما را با نور علم و پژوهش آشنا کرد و بعد از آن به جای پذیرش توحید و ارکان آن ناسپاسی کردید و خدا را از زندگی بشر حذف کرده و عهدشکنی کردید و بت جدیدی تحت عنوان انسان اومانیستی ساختید.

صفحات: 1· 2

در حاشیه راهپیمایی روز قدس صورت گرفت

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام تیر, 1396


جمعی از بانوان شرکت کننده شهر قدسی در حاشیه راهپیمایی امروز رورزقدس،با پوشیدن کفن اعتراض خود را نسبت به تصویب سند ننگین ۲۰۳۰اعلام کردند.

 گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران صبح امروز، در حاشیه برگزاری روز قدس،در شهرقدس جمعی از بانوان ولایت مدار این شهرستان در نماد کفن پوش و باهمراهی شرکت کنندگان در این راهپیمایی، با امضای طوماری اعتراض آمیز،مخالفت خود را  نسبت به تصویب  سند۲۰۳۰اعلام کردند و‌خواستار رسیدگی دولت و دخالت بیگانگان در این سند ننگین شدند.

این حرکت خودش مردمی شهرستان قدس،در پی نهی و‌مخالفت آشکار مقام معظم رهبری،در اجرای سند ۲۰۳۰و همچنین گلایه ایشان از شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

خروش ملت انقلابی در روز قدس 

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام تیر, 1396

ابطال سند ۲۰۳۰

آتش به اختیار 

اعتراض جمعی از بانوان کفن پوش شهر قدس در اعتراض به تصویب سند ۲۰۳۰

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام تیر, 1396

حضور با شکوه مردم شهر قدس در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 2ام تیر, 1396

حضور فعال طلاب در بقاع متبرکه ویژه ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 22ام خرداد, 1396

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و مسئولیت خطیر مبلغین اسلام در راستای تبلیغ معارف و احکام اسلامی طلاب مدرسه علمیه حضرت باقر العلوم(علیه السلام) با حضور گسترده و فعال خود به عنوان مشاور و پاسخگوی احکام شرعی در امامزاده حضرتین شهرستان از شهروندان گرامی استقبال کردند

در این طرح با وجود ایام امتحانات و روزه داری در روزهای بلند و گرم طلبه های عزیز به نوبت در غرفه مخصوص پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی در این امامزاده از ساعاتی پیش از افطار تا ساعتی بعد از افطار پاسخگوی شهروندان عزیز می باشند.

این طرح فعال ان شاءالله و به حول و قوه الهی تا پایان ماه مبارک مستعدانه ادامه خواهد داشت.

شهروندان عزیز و گرامی می توانند در ساعات افطار با حضور در امامزاده هم در ختم دسته جمعی قرائت قرآن شرکت کنند و هم در نماز جماعت و افطاری شرکت کنند و هم به صورت مستقیم از دوستان عزیز طلبه جهت ارائه سوالات خود بهره مند شوند.

حوزه علمیه ی حضرت باقرالعلوم مهمان سرکار خانم دکتر همیز ، مشاور دانشگاه و فارغ التحصیل رشتة فقه و حقوق بود.

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 31ام اردیبهشت, 1396

حوزه علمیه ی حضرت باقرالعلوم مهمان سرکار خانم دکتر همیز ، مشاور دانشگاه و فارغ التحصیل رشتة فقه و حقوق بود.

سرکار خانم طاهره همیز، استاد و مشاور دانشگاه ، فارغ التحصیل رشتة فقه و حقوق است. ایشان که سال هاست در حوزة مسائل تربیتی و خانواده مشغول به مطالعه و پژوهش است، جلساتی به صو رت هفتگی برای بانوان دارد.

این زمینه موجب بود تا با ایشان به گفت وگویی صمیمانه بنشینیم و ایشان برایمان از سبک زندگی اسلامی بگوید.

باشد که در جلسات بیشتری از وجود ارزشمند ایشان بهره ببریم.

حوزه علمیه ی باقرالعلوم در شب با سعادت نیمه شعبان مراسم احیایی را برگزار کرد.

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 22ام اردیبهشت, 1396

حوزه علمیه ی باقرالعلوم در شب با سعادت نیمه شعبان شب مولود اختر تابناک عالم  مراسم احیایی را برگزار کرد.

اغاز این مراسم احیا نیمه شعبان  با قرایت چندی از ایات کلام الله مجید اغاز شد و در ادامه سرکار خانم مقدم  دعای پرفیض کمیل را خواندند.

مجری برنامه طلبه ی اهل قلم خانم تبرایی به خواندن دکلمه ای زیبا پرداختند و از استاد بزرگوار سرکار خانم یوسفی دعوت به سخنرانی کردند ، ایشان نیز با کلام گهر بار خویش سخنرانیه زیبایی کردند و بخشی از مناجات شعبانیه را  تفسیر کردند.

در ادامه گروه نمایشی که از طلاب حوزه ی علمیه بودند نمایشی با مضمون شفاعت حضرت بقیه الله را به نحو احسنت اجرا کردند.

پس از نمایش سرکار خانم صبوری مداح و ذاکر اهل بیت  مناجات شعبانیه را خواندند و با نفس گرم خویش مجلس را نورانی کردند.

پس از استغاثه به حضرت و  پذیرایی از میهمانان ، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم سرکار خانم سلیمان پور  به مهمان ها خیر مقدم گفتند و سخنرانی کوتاهی را کردند.

سپس حلقه ی معرفتی با موضوع بصیرت افزایی و با حضور سرکار خانم غلامی تشکیل دادند.

و در اخر سفره ی سحری در حوزه پهن شد و مهمان ها سحری را میل کردند که ان شا الله از ثواب روزه نیمه شعبان نیز بهره ببرند.

باشد که زحمات طلاب در نظر پروردگار و امام زمان مورد قبول واقع شود.

برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در حوزه علمیه باقرالعلوم

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 21ام اردیبهشت, 1396

در شب میلاد قطب عالم امکان حضرت بقیه الله حوزه علمیه باقرالعلوم میزبان عاشقان و منتظران امام زمان شده و مراسم احیایی را برپا کرده است.

و اماده پذیرایی از عموم افراد میباشد در این مراسم که از ساعت 22 شروع میشود سرکار خانم یوسفی سخنران و خطیب توانمند حوزه علمیه باقرالعلوم با کلام نورانی خویش مجلس را مهمان سفره ی امام زمان می کند و در ادامه نیز با دعا خوانی و مناجات به حضرت استغاثه میکنیم و تا سحر پذیرای مهمان ها خواهیم ماند.

باشد که گوشه ی نگاهی به مراسم با اخلاص ما کنند.

و خداوند با ظهور ایشان  بزرگترین و بهترین عیدی را به ما دهند.

برد بصیرتی حوزه علمیه باقرالعلوم ( معیارهاى گزینش اصلح در نامه 53 نهج البلاغه)

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام اردیبهشت, 1396

برد بصیرتی حوزه علمیه باقرالعلوم

 معیارهاى گزینش اصلح در نامه 53 نهج البلاغه

 بررسى ابعاد مختلف و مۆلفه‏هاى تشكیل دهنده «صلاحیت و شایستگى» به عنوان معیار اصلى و محورى گزینش نیروى انسانى براى مقام هاى مختلف اجتماعى را، با تكیه بر نگرش و دیدگاه توحیدى یكى از الگوهاى خطاناپذیر رهبرى و مدیریت الهى؛ یعنى حضرت على(علیه السلام)، در محدوده نامه 53 نهج ‏البلاغه پیگیرى مى‏كنیم.

الف) معیارهاى مثبت

1. قدرت تفكر و نفوذ اجتماعى؛ در حالیكه تو بهترین جانشین را از میان مردم به جاى آنها (طاغوتیان) خواهى یافت؛ از كسانى كه از نظر فكر و نفوذ اجتماعى كمتر از آنها نیستند و بار گناهان آنها را بر دوش ندارند. ( فراز15)

2. صراحت بیشتر در اظهار حق؛ سپس (از میان آنان) افرادى را كه در گفتن حق از همه صریحترند مقدم دار.

3. كمتر كمك كردن به زمامدار در آنچه خدا دوست ندارد؛ و افرادى كه در مساعدت و همراهى نسبت به آنچه خداوند براى اولیایش دوست نمى‏دارد، به تو كمتر كمك مى‏كنند. (فراز 18) انتخابات

4ـ ورع و صدق و راستى؛ به اهل ورع و صدق و راستى بپیوند. (فراز 19)

5. نیكوكارى؛ پس كارهایت را به نیكوكارترین آنها بسپار. (فراز 52)

6. جامعیت در صفات پسندیده اخلاقى؛ و نامه‏هاى سرى و نقشه‏ها و طرحهاى مخفى خود را در اختیار كسى بگذار كه در همه خوهاى پسندیده از دیگران جامعتر باشد. (فراز 52)

7. خوش سابقه‏تر بودن نزد مردم؛ پس بر كسانى اعتماد كن كه در میان مردم خوش سابقه‏ترند. (فراز 53)

8. شهرت به امانتدارى؛ و به امانتدارى در میان مردم معروفترند. (فراز 53)

ب) معیارهاى منفى

1. سابقه مسئولیت در دستگاه طاغوت (یارى گناهكاران و دوستى با ستمگران)؛ «بدترین وزیر و معاون براى تو كسى است كه وزیر و معاون زمامدارانِ بد و اشرار پیش از تو بوده‏اند… آنان همكار گناهكاران و برادر ستمكارانند». (فراز 17)

2. گناه و معصیت؛ «كسانى كه در انجام كارهاى حرام با گناهكاران و اشرار شریك و یار بوده‏اند نباید محرم اسرار تو باشند». (فراز 17)

3. سركشى و عدم ظرفیت روحى؛ «(برگزین) از میان كسانى كه موقعیت و مقام، آنان را مست و مغرور نسازد تا در حضور بزرگان و سران، نسبت به تو مخالفت و گستاخى كنند». (فراز 52) براى گزینش، یك معیار اساسى و كلى وجود دارد كه از آن با عنوان «شایستگى» یا «صلاحیت» یاد مى‏شود و همه معیارهاى جزئى از آن منشعب مى‏گردد

4. كوتاهى در امور ذیل به سبب غفلت و فراموشى؛ و در اثر غفلت، كوتاهى ننماید در: الف) رساندن نامه‏هاى كارگزاران زمامدار به او (فراز 52) ب) دادن پاسخ شایسته از طرف زمامدار به نامه‏هاى كارگزاران وى (فراز 52)

5. سست بستن قراردادها؛ باید قراردادهایى كه براى تو تنظیم مى‏كند سست و آسیب‏پذیر نباشد. (فراز 52)

6. ناتوانى در حل و فصل قراردادهاى مسأله‏دار؛ و از یافتن راه حل براى قراردادى كه به زیان تواست، عاجز نباشد. (فراز 52)

7. جهل نسبت به جایگاه و مرتبه خویش و دیگران؛ و نسبت به ارزش و منزلت خویش در كارها ناآگاه و بى‏اطلاع نباشد. كه شخص ناآگاه از منزلت خویش، از ارزش و جایگاه دیگران ناآگاهتر خواهد بود. (فراز 52)

8. ظاهرسازى و تظاهر به خوش خدمتى؛ سپس در انتخاب آنان هرگز به فراست و خوش‏بینى و خوش گمانى خود تكیه مكن، چرا كه مردان زرنگ طریقه جلب‏نظر و خوش‏بینى زمامداران را با ظاهرسازى و تظاهر به خوش خدمتى خوب مى‏دانند، در حالى كه در پشت این ظاهر جالب هیچ‏گونه امانتدارى و خیرخواهى وجود ندارد. (فراز 53)

9. مغلوب بزرگى كارها شدن؛ باید براى هر بخشى از كارهایت رئیسى انتخاب كنى كه كارهاى مهم وى را مغلوب و درمانده نسازد. (فراز 54)

10. پریشان شدن از فراوانى كار؛ و كثرت كارها او را پریشان و خسته نكند. (فراز 54)

جهاد سیاسی از نظر مقام معظم رهبری

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام اردیبهشت, 1396

در یک جامعه زنده همه موظفند به تلاش سیاسی و البته تلاش سیاسی غیر از سیاست زدگی و سیاست بازی است.

تلاش سیاسی یعنی آگاه شدن از جریان کنونی جامعه و خطراتی که آن را تهدید می کند، مشخص کردن جبهه دوست و جبهه دشمن و گرفتن موضع مناسب در قبال آنها.

ایشان یادآور می شوند که جهت گیری فرهنگ سیاسی مشارکتی و اقدام به فعالیت سیاسی حتماً علیه دولت و مسئولان و نظام نیست، فعالیت سیاسی با بد گفتن، فحاشی و اهانت به این و آن حاصل نمی شود؛ این [شیوه] نوعی تقلب و سیاسی کاری است.

با این تذکر اخلاق در متن فرهنگ سیاسی مشارکتی از نوع اسلامی جایگاه والایی پیدا می کند که در تضاد با فرهنگ مشارکتی سکولار قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب قدرت واقعی را نهفته در فرهنگ سیاسی مشارکتی با توجه به ابعاد معرفتی، گرایشی و عملی آن می دانند:

قدرت واقعی، عبارت است از قدرت ملتی که؛

اولا؛ آگاه باشد پیرامون او چه می گذرد.

ثانیاً؛ به حق و راه خود ایمان داشته باشد.

ثالثاً: تصمیم بگیرد که این راه را ادامه دهد.

اگر ملتی این سه خصوصیت را داشت، هیچ قدرتی در دنیا از او قوی تر نیست.

جهاد علمی از نظر حضرت اقا

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام اردیبهشت, 1396

اسلام دين «علم» و «پايبندى به ارزشهاى معنوى» است؛ امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است؛ در جامعه‏ ى اسلامى، كتابخوانى بايد همگانى و فراگير شود؛ فرآيند كمال بشرى به وسيله‏ ى كتاب تحقق lمي ‏يابد؛ كتاب، دروازه اى به سوى جهان گسترده‏ ى دانش و معرفت است.

جوانها باید به علم بپردازند. بارها من گفته‌ام، باز هم تکرار میکنم: اقتدار حقیقى یک ملت در گرو علم است. علم است که بقیه‌ى منابع و مایه‌هاى اقتدار را به کشور ارزانى میدارد. از علم غفلت نکنید؛ چه دانش‌آموزتان، چه دانشجوتان؛ در هر رتبه‌اى که هستید.

مسئله‌ى علم، مسئله‌ى تحقیق، مسئله‌ى مهمى است در کنار انگیزه‌ى دینى. دین خیلى باارزش است. دین فقط براى آباد کردن آخرت نیست، دین دنیاى شما را هم آباد میکند. دین به شما شور و نشاط و طراوت و تازگى میبخشد. دین به شما این روحیه را میدهد که در مقابل چشمتان همه‌ى این قدرتهاى مادى کوچک بشوند، حقیر بشوند، تهدید آنها اثر نکند، کار آنها اثر نکند. بدانید پیروزى با شماست، نصرت الهى با شماست. همین ابرقدرتهاى تهدید کننده - حالا دنباله‌هاى داخلى‌شان که جاى خود دارند - و مراکز قدرت استکبارى و تهدیدها، چاره‌اى جز عقب‌نشینى در مقابل یک ملت مقتدر و باایمان ندارند.

به خداى متعال اعتماد داشته باشید، حسن ظن داشته باشید. اینى که خدا با تأکید میفرماید: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقوىّ عزیز»؛ بى‌شک، بدون تردید خداى متعال آن کسانى را که دین او را و اهداف او را یارى کنند، یارى خواهد کرد، این سخن راستى است، این وعده‌ى صادقى است. به این اعتماد کنید. با اقتدار، با عزم کافى، با تهذیب نفس، با خودسازى - هم خودسازى علمى و هم خودسازى اخلاقى - پیش بروید.

 نمی دانم چرا مردم کشورمن دم ازجنگ می زنن ولی نسبت به پیشرفتهای علمی اعتنایی ندارن … نمی دانم چرا مردم کشور من راه ولایت را در سلاح بردن می بینند ،نه در سلاح ساختن …

جهاد فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام اردیبهشت, 1396

- مبارزه براى استقلال فرهنگى، از همه‌ى انواع استقلال‏ها سخت‌تر است.

- من یک وقت گفتم دشمنان «شبیخون فرهنگى» مى‌زنند. این ادعا راست است و خدا مى‌داند که راست است. بعضى نمى‌فهمند؛ یعنى صحنه را نمى‌بینند. کسى که صحنه را مى‌بیند، ملتفت است که دشمن چه‌کار مى‌کند و مى‌فهمد که شبیخون است، و چه شبیخونى هم هست!

- اگر دشمن با امواج خبرى وارد کشور ما شود؛ با رادیوهایش وارد کشور ما شود و حرفهایش را وارد کشور ما کند و در ذهن ملت این‌طور وارد کند که «مبارزه خوب نیست؛ دفاع از اسلام فایده‌اى ندارد؛ ایستادگى در مقابل دشمن ثمرى ندارد؛ هر چه زحمت بکشید و مبارزه کنید، ضرر کرده‌اید» آیا باز هم در مملکت ایران، مبارزه‌اى علیه دشمنان اسلام باقى خواهد بود؟! معلوم است که نه!

-خیلى از مسلمانان در دنیا هستند که با امریکا و دشمنان اسلام مبارزه نمى‌کنند. خیلى ملت‏ها هستند که قرآن هم مى‌خوانند، نماز هم مى‌خوانند، عبادت هم مى‌کنند، اما با دشمن اسلام مبارزه نمى‌کنند که هیچ، با آنها دوستى هم مى‌کنند!

- اگر دشمن بتواند ملت ما را به ملتى که اعتقادى به مبارزه ندارد، امیدى به پیروزى ندارد، زهدى نسبت به جلوه‌هاى شهوانى و مادى ندارد، تبدیل کند، پیروز شده‌است. این‌جاست که مبارزه‌ى فرهنگى، مبارزه‌اى واجب‌تر از واجب مى‌شود.

بیانات در جمع کارکنان سازمان صدا و سیما 28/02/1383

جهاد تشکیل خانواده و فرزند اوری

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام اردیبهشت, 1396

ما باید به رقم جمعیتی صد و پنجاه میلیون و دویست میلیون برسیم من این را همین جا عرض بکنم؛ جمعیت جوان و بانشاط و تحصیل کرده و باسواد کشور، امروز یکی از عامل های مهم پیشرفت کشور است. در همین آمارهایی که داده می شود، نقش جوان های تحصیل کرده و آگاه و پرنشاط و پرنیرو را می بینید. ما باید در سیاست تحدید نسل تجدیدنظر کنیم. سیاست تحدید نسل در یک برهه ای از زمان درست بود؛ یک اهدافی هم برایش معین کردند.

آنطوری که افراد متخصص و عالم و کارشناسان علمی این قسمت تحقیق و بررسی کردند و گزارش دادند، ما در سال ۷۱ به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشت، رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف، باید سیاست را تغییر می دادیم؛ خطا کردیم، تغییر ندادیم. امروز باید این خطا را جبران کنیم. کشور باید نگذارد که غلبه ی نسل جوان و نمای زیبای جوانی در کشور از بین برود؛ و از بین خواهد رفت اگر به همین ترتیب پیش برویم؛ آنطوری که کارشناسها بررسی علمی و دقیق کردند. اینها خطابیات نیست؛ اینها کارهای علمی و دقیقِ کارشناسی شده است.

اگر چنانچه با همین وضع پیش برویم، تا چند سال دیگر نسل جوان ما کم خواهد شد – که امروز قاعده ی جمعیتی ما جوان است – و بتدریج دچار پیری خواهیم شد؛ بعد از گذشت چند سال، جمعیت کشور هم کاهش پیدا خواهد کرد؛ چون پیری جمعیت با کاهش زاد و ولد همراه است.

یک زمانی را مشخص کردند و به من نشان دادند، که در آن زمان، ما از جمعیت فعلی مان کمتر جمعیت خواهیم داشت. اینها چیزهای خطرناکی است؛ اینها را بایستی مسئولین کشور بجد نگاه کنند و دنبال کنند. در این سیاست تحدید نسل حتماً بایستی تجدید نظر شود و کار درستی باید انجام بگیرد. این مسئله ی افزایش نسل و اینها جزو مباحث مهمی است که واقعاً همه ی مسئولین کشور – نه فقط مسئولین اداری – روحانیون، کسانی که منبرهای تبلیغی دارند، باید در جامعه درباره ی آن فرهنگ سازی کنند؛ از این حالتی که امروز وجود دارد – یک بچه، دو بچه – باید کشور را خارج کنند.

رقم صد و پنجاه میلیون و دویست میلیون را اول امام گفتند – و درست هم هست – ما باید به آن رقمها برسیم.

بیانات در دیدار کارگزاران نظام 3 / 5 /90.

جشن میلاد حضرت زهرا (س) و تقدیر از طلاب

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 25ام اسفند, 1395

همزمان با میلاد پر برکت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله، امام جمعه ی محترم شهرستان قدس سخنرانی فصیحی را در جمع طلاب داشتند.

 ودر ادامه ی برنامه حاج اقا میر احمدی و مدیریت محترم سرکار خانم سلیمان پور از طلابی که در طول ترم در زمینه های درسی و فرهنگی ، بسیج ، مسابقات و … موفقیت کسب کرده بودند تقدیر به عمل اوردند و هدایای ناقابلی را به انان دادند.

و در اخر حاج اقا میر احمدی به تمامی طلاب عیدی دادند.

گرامی داشت هفته بسیج

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 9ام آذر, 1395

به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج از تاریخ 30 آبان در این مدرسه برنامه هایی برگزار گردید از جمله اینکه در تاریخ سوم آذر استاد عزیز سرکار خانم اورنگ از بسیجیان فعال دوران انقلاب اسلامی برای طلاب گرامی به ایراد سخنرانی پرداختند و با یادآوری خاطرات آن زمان تداعی استقامت و صبر و تلاش و کوشش را یادآور شدند.
ایشان خاطرنشان کردند که ما هیچگاه نباید یادمان برود که یک بسیجی هستیم و بسیجی خواهیم ماند.یک بسیجی در تمام مراحل زندگی بسیجی می ماند و با صبر و استقامت همیشه در حال حماسه آفرینی است.
شایان ذکر است که در این هفته با پخش کلیپ و صوت برای طلاب، هیجان بیشتری به مناسبت این ایام برایشان صورت پذیرفت.

ظرفیت ها و توانمندی های بسیج از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 7ام آذر, 1395

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بسیج گفتند: بسیج هدیه ای الهی است که توسط امام خمینی رحمت الله علیه و به اقتباس از سیره پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به وجود آمد و مردم ایران هم از این هدیه به خوبی استقبال و بهره برداری کردند.

بدیهی است این ابتکار مهم امام خمینی رحمت الله علیه تنها نظامی نبوده و عرصه های فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و … را شامل می شود که همین امر باعث افتخار بسیج گردیده است.

حکومت اسلامی و ظرفیتی بی بدیل به نام بسیج

بی تردید اگر سم­پاشى و توطئه از حد بگذرد و به صورت يك جريان در آيد، و جامعه اسلامى را با خطرات جدى رو برو سازد حكومت‏ اسلامى مى‏ تواند مردم را براى در هم كوبيدن ريشه‏ هاى فساد بسيج‏ كند.

لذا رسول خدا صلى الله عليه و آله و همچنين اميرمؤمنان على عليه السلام كه دقيقا در خط او گام برمى‏ داشت از طريق تشويق مردم، و گاه تهديد به عذاب الهى، آنها را براى ميدان جنگ بسيج‏ مى‏ كردند.

زیرا در صورت هجوم دشمنان به کشور اسلام، بدون بسيج‏ لشگرهاى كار آزموده و تهيه سلاح هاى مختلف، دفاع از حوزه اسلام و دفع هجوم خارجى امكان‏ پذير نیست.

بسیج؛ مکتبی فراگیر و جهان شمول

ادامه »

​آمران باالمعروف + تصاویر

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 18ام مهر, 1395

آمران باالمعروف در شب دوم رزمایش با شیوه ای جدیدتر وارد شدند،آنها با اهدای بسته های فرهنگی به بانوان عزیز شهرستان به ندای هل من ناصر ینصرنی مولایمان لبیک می گویند.
محتوای بسته های فرهنگی، ساق دست و این بیت شعر است:
معروف مگرچیست به جز کار روا
منکر بخدا نیست برازنده ی ما
اصلا خودمانیم ،بیا از امروز
من خوب تو را خواهم و تو خوب مرا


ادامه »