« برای‌قضا‌نشدن‌نماز‌صبحسرکار خانم دکتر همیز استاد و مشاور درحوزه خانواده وجوانان »

​مصاحبه ی حضوری با سرکارخانم طاهره همیز در رابطه با عفاف و حجاب

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 11ام مرداد, 1396

  سئوال : ریشه های ترویج بی حجابی چیست ؟وراه کاری که شما برای ترویج حجاب دارید چیست؟ ترویج بی حجابی یکی از شاخه های جنگ نرم است که وارد ایران شده و به شدت هم تلاش زیادی می کند مثلا دربهار وقتی خرمگسی پیدا می شود وشما به آن ضربه می زنید دور خودش می چرخد که شما فکر می کنید جان گرفته درحالی که  روبه مرگ است این ها هم حرکت شان این طوراست حرکت روبه مرگ است اگرما کمی مقاومت کنیم و با تدبیر وسیاست وارد شویم  ان شاا… خداوند درهای خودرا باز می کند. از بی حجابی خبرهایی می آید که عده ایی رامامور می کنند که بروند قم مانکن ومدل بشوند این هم از کارهای جنگ نرم است مخصوصا در شهرهای مذهبی مثل قم ،مشهد،تهران که خیلی ملتهب است حقیقت این ها هم ریشه  در یهود دارد . درمجلس سنای امریکا ۵/۴ میلیارد دلار حدودا تثبیت کرده بودند فقط برای تخریب ایران و فرهنگ ایران.  این ها از خارج پول می گیرند و طرح می دهند ومخالفانی هم که در داخل داریم دوست دارند برای شکست خوردن این نهضت اسلامی کار بکنند و دنبال هواهای نفسانی خودشان هستند ولی خداوند اجازه نمی دهد وخودش یاری می کند ان شاا… و اما راه های مقابله : حقیقت  و تخصصی اش را بخواهیم جواب بدهیم ابتدا تربیت بانوی خانه است مادر خانه را اگر بتوانیم فقیه کنیم تمام فسادها جمع می شود و دشمن این را شناخته است وبانو را از خانه بیرون می کشد مخصوصا این طرح استادیوم که با حضور بانوان می باشد طرح کشاندن زنان به بیرون از خانه است وقتی کانون خانواده ازهم پاشیده بشود مابه هیچ عنوان نمی توانیم کاری از پیش ببریم .

درطرح جهانی، تبدیل خانواده به خانوار تصویب شد که ایران این طرح را امضا نکرد.این طرح اینگونه بود که  زن ومرد مثل دونفر دریک خانه زندگی می کنند بدون این که ازدواج کرده باشند زیرا منافع آنها تامین نمی شود به خاطر امضا  نکردن این طرح به تحریم ها اضافه شد حتی الان ۲۰۰ سال است فمینیسم درآنجا از حقوق زنان دفاع می کند ولی موفق نیست. از کودک آزاری که آمار آن به شدت بالاست و آزارهای جنسی که به زنان وارد می شود. به هیج عنوان زن در جامعه امریکا و اروپا امنیت ندارد لذا خانه ای برپانمی شود چون مرد نمی تواند به زنی اعتماد کند که بخواهد خرج او را بدهد و با او زندگی کند فرهنگ نفقه ومهریه فقط درکشورهای اسلامی معنا دارد این ها(غرب) فاقد این احکام هستند پس هدف آن ها گرفتن زن و مادر از خانه است درایران هم افراد نادانی مدام آتش درتنور آن ها اضافه می کنند که چه اشکالی دارد که  خانم ها به استادیوم بروند تا ایران (باتشویق ها) مدال طلا بگیرد مااحتیاج نداریم زنان خودرابفروشیم تا مدال طلا بگیریم زنان ما در زمان قاجار اسلحه برداشتند وازکشور  و دین خود دفاع کردند و افتخار آفریدند . مااحتیاج نداریم زنان خودرا لابه لای مردان قراردهیم تا امتیاز بگیریم! بانوی خانه باید فقیه پرورش پیداکند مادرخانه وقتی فقیه شد بسیاری از مولفه هارابا خود می آورد برای حفظ این مسئله باید قانون کمک کند که به این بالندگی برسد خانم هم می تواند هم مادر باشد وهم دانشجو باشد وهم از تخفیفات ویژه ای در عرصه ی تحصیلات  و.. برخوردار باشد تا بتواند به رشد برسد ومحیط برایش تحقیر آمیز نباشد هرکس حجاب اورا تحقیر کرد مجازات شود حتی اگر از اساتید باشد چون اساتید درنمره دادن درموضع قدرت هستند اگرکسی را به واسطه حجابش تحقیر کردند ویا نمره ندادند مجرم شناخته ومعرفی شود ودر قانون تعریف شود و با آنها برخورد شود تاجرات نکنند کسی رابه واسطه حجابش تحریم کنند مثلا کسی که حجابی ندارد نمره بالا وکسی که حجاب دارد نمره پایین می دهند و ازبعضی مسائل او را محروم نماینددرصورتی که لیاقت او خیلی بیشتر ازاین هاست. نقش امربه معروف و نهی از منکردرحجاب ازدیدگاه جنابعالی چیست؟ اولا در امربه معروف ونهی از منکر، قرآن می فرماید باید مملکتی و حکومتی باشد که یک قانون  اجرایی باید تصویب بشود که متاسفانه این امر هنوز به این مرحله اجرائی نرسیده با این که مجلس دراین زمینه  تلاش کرد ولی هنوز از طریق قانون ها ی اجرایی و دولتی پیگیری خاصی نشده است. باید خیلی قوی تر از این ها ، مقوله حجاب و بانوان محجبه اکرام بشوند و این امر باید چنان قوی اجرا بشود که مجریان آن هم لذت ببرند.آن را نتوانند تضعیف کنند امر به معروف نمی تواند فردی باشد ؟ درحال حاضر  امربه معروف امری فردی است و کاملا تاثیر دارد مقام معظم رهبری می فرمایند که فکر نکنید امر به معروف تاثیر ندارد بلکه تاثیر دارد ولی الان دیده نمی شود شاید درآینده تاثیر آن دیده بشود شما می بینید کسانی که از راه خود برگشته اند و در قالب حجاب کامل قرآنی خود را مزین کرده اند کارشان ازیک حرکت امربه معروف شروع شده درابتدا هم فکرکرده این کارش صحیح نیست انسان ها  هم ازچیزهایی که باعث تحقیرشان می شود فراری هستند واز مسائلی که باعث احترام برایشان  می شود استقبال می کنند افرادی که به راهیان نور رفته اند و برگشته اند و بعد حجاب خود را عوض کرده اند به فرض اگرناقص بوده کامل کرده اند واگربه مجالس خصوصی بی حجاب می رفتند حال تاثیر مثبت گرفته و تغییر پیدا کرده اند. به طور مثال موردی درسال ۶۸ بود و بنده فرزندانم درآغوشم بود خانمی را دیدم که پوشش مناسبی نداشت و آرایش نامناسبی داشت . من ناخوداگاه به سمت او رفتم  و به او گفتم خانم در شان شما نیست اینطور لباس بپوشید ومدتی بااو صحبت کردم ومطالب عرفانی هم به او گفتم و او همچنان که به حرف های بنده گوش می کرد اشک می ریخت دستمالی به اودادم تاصورتش راپاک کند . اورفت تا ۲سال بعد درمهدیه تهران نشسته  بودم که دیدم یک خانم چادری با مقنعه و حجاب کامل به من خیره شده  اومراشناخته بود  در حالی که من اورا نشناختم بااین که آشنا به نظر می رسید. بعدازاینکه از کنار من رفت اورا شناختم بامن حرف نزدچون می خواست بفهماند  به خاطر خدا خودم را عوض کرده ام نه به خاطر بنده ی خدا . من آنروز خیلی منقلب شدم که تاثیر امربه معروف را خدا در دل بنده ها می گذارد. اعتقاد برقلب ها اثردارد و انسان ها در بخش هایی از زندگیمان تصمیمات بزرگی می گیرند هیچ کس فکرنکند بی تاثیر است . قرآن می فرماید وقتی ابراهیم (ع)امربه معروف کرد وبت هارا شکست و تبر را بردوش بت بزرگ گذاشت و آنها آمدند و صحبت کردند  با صحبتی که حضرت ابراهیم کرد قرآن می فرماید :رجعوا انفسهم : اینها رجوع به خودشان کردند دیدند حضرت ابراهیم راست می گوید پس  امربه معروف باید طوری باشد مختص به نفس خود . رجعت به خود کند .  در  امربه معروف روش مهم است اینکه فکرکنیم درشان همه نیست امربه معروف ونهی از منکر کنند درست نیست چون وظیفه همگانی است وظیفه همه است که یاد بگیرند چطورامربه معروف ونهی ازمنکر بکنند این ساقط کننده نیست که فکرکنیم ما نمی توانیم پس امربه معروف  نکنیم در روز قیامت بازخواست خواهیم شد هرقومی که امربه معروف نکند محیطشان مورد عذاب واقع می شود. قرآن  قوم سبا رامثال می زند اینها ۴۰هزارمومن و۶۰هزار کافربودند ومومنان به هیچ عنوان کافران را امربه معروف ونهی از منکر نمی کردند پس اولا راضی بودند گناه درزمین خدا اتفاق بیفتد دوم راضی بودند انها درکفر خود باقی بمانند و تغییرایجاد نشود تا نجات پیدا کنند سوم اینکه عافیت طلبی کردند وخودشان رادرگیر نکردند و آن کفر توسعه پیدا کرد وهمه را باهم نابود کردکه البته می گویند قوم سبا همین یمن کنونی است که در اخبارهم می شنوید وخداوند این سدرامی شکند وهمه را غرق می کند   ما هرگز نمی توانیم امربه معروف ونهی از منکر  را قطع کنیم بلکه باید یادبگیریم وآموزش هم بدهیم این وظیفه رسانه و مراکز فرهنگی است که با چه لفظی با مخاطب صحبت کنی تا تاثیر لازم بگیرد روزی سوار آسانسور شدم دیدم حجاب خانمی خیلی وحشتناک است از او سوال کردم شما خدا را دوست داری گفت بله گفتم ولی داری به او بی احترامی می کنی چون امراو را اطاعت نمی کنی درحال پیاده شدن از آسانسور بودم که ازمن سئوال کرد چه گفتی؟ دلم شاد شدوگفتم خدارادوست نداری چون قانون اورا اجرا نمی کنی و احساس کردم حرفم تاثیر اولیه را برای او به جا گذاشته است کلمات طوری باید ادا شود که رجعوا الی انفسهم ایجاد بشود علمای علم اخلاق می فرمایند اصل انجام واجبات ترک محرمات است واجبات می شود عمل صالح . عمل صالح باعث می شود که در درآخرت انسان محشور شوی نه به صورت حیوان وحجاب یکی از اعمال صالح است ترک حرام هم برهنگی است که در قرآن حرام شمرده شده است وقتی لقمه حلال وارد خانه بشود افراد خانواده در عمل صالح موفق هستند لقمه حلال باعث می شود که حرام انجام نشود اما اگر لقمه  حرام شد خود به خود بی حیایی وبی پروایی رابا خود می آورد حتی اگر مردان بالای سر ایشان باشند . فکرمی کنید مشوق ها وعوامل انگیزشی که در حجاب خیلی تاثیر دارد چیست؟ من این حرف را به عنوان یک متخصص می گویم از سال ۶۵ که صداوسیما به مدت سه روز یک سمینار خوب وعالی برگزارکرد که سمینار بسیار بزرگ وبا عظمتی بود ومن خیلی جوان بودم یعنی بااین سابقه صحبت میکنم که سال ها پاسخ به شبهات می دادیم اما متاسفانه هنوز مابرای حجاب یک کتاب نامه ای نداریم که اصل حجاب را تعریف کرده باشد یک نوشتار نداریم نوشتاری که به طور مثال بگوید حجاب برای کودک زیر ۷ سال این را گفته وبرای بالای ۷سال این را گفته است. یا برای سن ۱۴ تا۲۱سال این حجاب تعریف شده است بخش های تربیتی راکه اسلام ارائه داده رانداریم درایات و روایات فراوان داریم ولی در ایران نداریم  اینکه تفویض کنیم نوشتاری یا مکتوب باشد واین رامجلس تصویب کند و دولت ان را به صورت لایحه ببرد وقوه قضاییه برایش قانون گذاری کند هرکسی حجاب رانوعی تعریف می کند  یکی شال خودرا یکی لباس خودرا و یکی کت بلند وشلوار را حجاب می داند دراین ۳۶ سال پس از پیروزی انقلاب یک نوشتار مکتوب نداریم راجع به  حدود و صغور از روایات ترخیص شده. اصل حجاب را درقانون اساسی داریم ولی این تعریف را ندارد که خوداین تعریف به شدت کمک می کند به حفظ حجاب . یعنی افراد باحجاب وقتی آن را اجرا می کنند شخصیت معتبری در جامعه پیدا می کنند وکسانی که رعایت نمی کنند افراد قانون شکن معرفی بشوند نه به عنوان انسان  غربی که دلش نمی خواهد آن را اجرا کند شائبه است  که این ها محترمانی  هستند که نمی خواهند حجاب را رعایت کنند حتی مقام معظم رهبری که دیداری با عده ای از بانوان داشتند در شهری که خانم ها حجاب  خوبی نداشتند واظهار ارادت به حضرت آقا می کردند ایشان در آنجا فرمود بد حجابی برای خانم ها نقیصه است جمله ایشان وحدت آفرین بود یعنی این ها هم انسان هایی هستند که در این مملکت حق شهروندی دارند باید حقوق انسانی رادرقبال ایشان رعایت کنیم ادامه مصاحبه خانم دکتر همیز را میتونید در سایت http/eheyat.comمشاهده کنید..تنظیم ونگارش تبرایی


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم