« برگزاری جشن به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در حوزه علمیه باقر العلوم شهر قدس علیه السلامدعایی که رد نمی شود! »

کارگاه آموزشی آسیب شناسی تبلیغ دوم شهریور  وی‍ژه مبلغات شهر قدس برگزار شد.

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 3ام شهریور, 1396

این کارگاه که به همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان وحوزه علمیه باقر العلوم علیه السلام در سالن اجتماعات حوزه برگزار گردید جمعی از طلاب و مبلغات محترم شهرستان حضور داشتند 

به گزارش واحد فرهنگی حوزه، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین جناب اقای دکتر معصومی به بیان آفت ها و ناهنجاری های مرتبط با زندگی تبلیغی روحانیون اشاره کرد و گفت: آسیب های مربوط به مهارت های فردی به سه بخش شناخت،‌احساسات و رفتار و مهارت های ارتباطی به دو بخش خانوادگی و اجتماعی تقسیم می‌شود.

وی به آسیب های شناختی در مبلّغین اشاره کرد و گفت: عدم اطلاع از قوانین اجتماعی،‌ کمبود دانش، ناتوانی در جداکردن فکری خود از جامعه، و تعمیم خاطرات و تجربیات شخصی به دیگران، از جمله آسیب های این بخش است.

حجت‌الاسلام دکتر معصومی احساس تنهایی و سردی عاطفی را جزو آفت های احساسی و رفتار از بالا به پایین،‌بی نظمی و بی مهارتی را از جمله آفت های رفتاری در حوزه آسیب شناسی تبلیغ بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود ناتوانی در تطبیق الگوهای معرفی شده با زندگی واقعی، آرمان خواهی افراطی، مشکلات اقتصادی، برخوردهای تبعیض آمیز با افراد، و ناتوانی در سازماندهی افراد و شکوفاسازی استعدادها را از جمله آفت های خانوادگی و اجتماعی در حوزه مهارت های ارتباطی عنوان کرد.

این کارگاه از ساعت نه صبح اغاز و به مدت سه ساعت ادامه  با وفقه کوچک استراحت ادامه یافت و در انتها زمانی برای پاسخ گویی به سوالات حضار گذاشته شد.


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم