« تأثير تقوای مادر بر فرزندسفارش امام رضا برای قنوت نمازجمعه »

​کلاس درس مهدویت

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 20ام مرداد, 1396

السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ …

سلام بر مهدی یاوران گرامی

یکی از بهترین مصادیق یاد و ذکر حضرت بقیة الله عج الله تعالی فرجه، انتشار یاد و نام آن حضرت و توجه دادن دیگران به آن وجود نازنین است که برای همه به ویژه برای طلاب و سربازان آن حضرت لازم است.

در این باره کاری ساده که از همه برمی‌آید و آثار و خیرات فراوانی همراه دارد، این است که در جمع خانواده و پیش از خوردن غذا، دعای معروف «اللهم کن لولیّک الحجة‌بن الحسن…» به طور جمعی خوانده شود.

دیده ‌ایم که مسیحیان پس از غذا، دعا یا شکرگزاری انجام می‌دهند؛ ما نباید در این باره از آنان کمتر باشیم. 

البته برای دعا، پبش از غذا خوردن، موقعیتی مناسب‌تر است و به توجه و اجابت، نزدیک‌تر می‌باشد.

این واقعیتی است که هر نعمت مادی و معنوی به واسطه اهل بیت علیهم السلام به ما می‌رسد که آخرین آن بزرگواران، امام زمان عج الله تعالی فرجه هستند؛ لذا هنگام غذا، توجه به ولیّ نعمت، مناسب و لازم است.

این کار، علاوه بر توجه به ولی نعمت، زنده کردن یاد حضرت در جمع خانواده نیز هست.

باید دانست تبلیغ نام و یاد حضرت، آثار وضعی بسیاری دارد که خیر دنیا و آخرت را برای انسان فراهم می‌کند. علاوه بر آن، برای فرزندان نیز آثار تربیتی مهمی دارد

فرزند ما کنار سفره غذا، علاوه بر تغذیه جسمی، مشغول تغذیه اعتقادی هم هست و از رفتار و کردار ما الگو می‌گیرد؛ لذا این عمل خیر و این دعای کوتاه را نباید دست کم گرفت.

این‌ دعاها و عملکردهای مشابه سرمایه‌ای برای فرزندان می‌شود؛ به طوری که اگر در آینده برای فرزند زمینه لغزشی پیش آمد یا در معرض دوستی ناباب قرار گرفت، این زیبایی‌ها و این توجهات و توسلات به سراغ او می‌آید و از ذهنش عبور می کند و باعث حفظ و حراست او می‌شود.  

به امید روزی که در هر خانه شیعی، پیش از غذا این دعا زمزمه شود.


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم