« همسر دوست داشتنیآداب نماز »

رفع یک شبهه

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 21ام مرداد, 1396

​ 

سلام دوستان این پست یعنی رفع شبهه مورد نظر را در خصوص نظر ی که دوست عزیزمون دادند ،گذاشتیم پس اولا سعی میکنیم پست های حساب شده بگذاریم و دراین مورد نیز دقت کردیم دوما استاد رائفی پور اشتباه نکردند چون بالافاصله اقای رحیمی بعد از اقای طحانیان که مصاحبه را با خانم هندی رد کردند این شعر را خوندند ای زن این گونه به تو از فا طمه خطاب است ارزنده  ترین ..???

به گزارش افکارنیوز، در بسیاری از شبکه های اجتماعی و رسانه ها – من جمله درخود سایت جهان نیوز- علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران را که دیروز با اصراری عجیب و در اقدامی حقارت آمیز تلاش کرده بود با خانم موگرینی، عکس سلفی بگیرد را همان رزمنده نوجوان معروفی معرفی کرده اند که شرط مصاحبه با یک خبرنگار زن هندی را رعایت حجاب او قرار داده بود.

اما در اصل مهدی طحانیان، نوجوان سیزده ساله ای که در عملیات بیت المقدس در نوزده اردیبهشت 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمد؛ همان نوجوانی است که یک سال پس از اسارت، در برابر درخواست خانم خبرنگاری بی حجاب برای مصاحبه، خطاب به شرط مصاحبه را محجبه شدن آن خبرنگار قرار داد و او مجبور شد تا حجاب خود را رعایت کند و همرزمش علیرضا رحیمی شعر زیر را خواند:

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

*تاریخچه انتساب یک مطلب غیر واقعی به علیرضا رحیمی

اشتباه انتساب اقدام بزرگ مهدی طحانیان به علیرضا رحیمی – نماینده سلفی گیر با موگرینی- چند سال قبل نیز تکرار شده بود و امروز نیز بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی همان اشتباه چند سال قبل را دوباره تکرار کردند.

البته این اشتباه در خود سایت جهان نیوز امروز تکرار شد و ضمن پوزش بابت مطلب مذکور، مطلب منتشر شده نیز پس از دسترسی به واقعیت ماجرا، اینک اصلاح شده است.

اما خبرگزاری جمهوری اسلامی در 27 مرداد سال 93 گفت وگویی را با علیرضا رحیمی که در آنزمان مشاور امور ایثارگران معاون اجرایی رییس جمهوری بود را انجام داد که این مصاحبه پس از گذشت حدود یکسال واکنش موسسه فرهنگی پیام آزادگان را در پی داشت.

رحیمی در این مصاحبه به عنوان آزاده ای معرفی شد که در مصاحبه با خبرنگار هندی در زمان اسارت درباره امام خمینی(ره) گفت: او رهبر ماست، هرچه بگوید ما قبول داریم. بگوید بمانید، می مانیم، بگوید برگردید برمی گردیم.

اما پس از چندی موسسه پیام آزادگان ضمن تکذیب آن مصاحبه، گوینده این جمله را آزاده ای با نام مهدی طحانیان می داند.

اما فریبرز خوب نژاد قائم مقام موسسه پیام آزادگان ماجرا را این گونه تعریف کرده است:

مهدی طحانیان آزاده 13 ساله اردستانی، 9 روز پس از شروع عملیات بیت المقدس یعنی در 19 اردیبهشت سال 61، پس از مقاومتی دلیرانه و دفاعی جانانه، در محور خرمشهر و ناگزیری شرایط، به اسارت نیروهای بعثی درآمد.


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم