« ویژگی حزب سیاسی در قرآندو خصلتی که انسان را هلاک می کند »

نشست تخصصی عرفان اسلامی + تصاویر

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 15ام بهمن, 1394


نشست تخصصی عرفان اسلامی با حضور استاد حجت الاسلام نیک زاد در حوزه علمیه خواهران باقرالعلوم شهر قدس

برگزار گردید .

حجت الاسلام نیکزاد در مورد بحث آشنایی با عرفان به بحث پرداختند که در دو بخش صحبت میشود :

1- آشنایی با عرفان اسلامی

2- تصویری از عرفان اهل بیت

عده ای میل به جریانهای غیر انحرافی می کنند نیاز هر نسلی به ین مباحث است اگر این نیازها عالمانه پاسخ داده نشود اینجاست که پاسخهای نادرست می آید و جای اون نیاز اصلی را می گیرد . نیاز به دین یک نیاز فطری است . انسان خداگرا آفریده شده است . نقش روحانیت در تفکر دینی ْ تفکر زلال اهل بیت را در اختیار مردم می گذارد .

در حوزه رفع نیازهای معنوی مردم کوشا باشیم اگر این راه را درست نشناسیم اینجاست که عرفان های کاذب عرضه میشود . وقتی می گوییم طرف عرفانهای کاذب نروید از ان طرف باید بگوییم جایگزین عرفان را نشانش دهیم . در عرفان اسلامی مجموعه از هستی شناسی و وجود حقیقی خداوند صحبت میشود .

در شناخت هستی دو روش کلی داریم که یک روش ان فلسفی و عقلانی است و روش دیگر شهودی است که در حقیقت راه قلب و تهذیب نفس انجام میشود شهید مطهری در ضرورت عرفان اسلامی تاکید کرده اند در عرفان مبنا ان شناخت و قرب خداوند است .

حجت الاسلام نیک زاد در مورد تفاوت فلسفه و عرفان ْ عرفان نظری و عرفان عملی ْ خاستگاه عرفان ْ به بحث پرداختند و با معرفی کتابهایی از شهید مطهری مانند : خاستگاه عرفانی ْ انسان کامل ْ عرفان حافظ و کتاب های از امام سجاد علیه السلام ک صحیفه سجادیه و رساله الحقوق و کتابهای منصوب به امام صادق علیه السلام مانند : مصباح الشریعه و مصباح الحقیقه به صحبتهای خود خاتمه دادند .


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم