« خواندن  ادعیه و اذکارمقام و منزلت امیرکبیر »

وضعیّت پوشش زنان درآخرالزّمان

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 6ام مرداد, 1396

روایت شده است که از صنف آتش هستند و بعد از در آتش افتادن  هرگز دیده نمی شوند زنانی که پوشیده و برهنه هستند( لباس های بدن نما می پوشند) و با ناز و عشوه راه می روند و سر هایشان مثل کوهان شتر است( موهای خود را بدین گونه جمع کرده اند) اینان وارد بهشت نمی شودند و حتی بوی بهشت را هم استشمام نمی کنند در حالی که بوی بهشت از پانصد سال راه به مشام می رسد.کنز العمال –ج16-ص383

رسول خدا - صلّی الله علیه و آله: در آخر الزمان از میان امت من زنانی خواهند آمد که پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهایشان بر آمدگی مانند کوهان شتر خراسانی وجود دارد … پس آنان را لعنت کنید که ملعونند. «صحیح مسلم /ج6/ص168»

يَشَّبَّهُ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ يَرْکَبْنَ ذَوَاتُ الْفُرُوجِ السُّرُوجَ فَعَلَيْهِمْ مِنْ أُمَّتِي لَعْنَةُ اللَّه»

در آخرالزمان مردان خود را شبیه زنان می کنند و زنان نیز خود را شبیه مردان کرده و بر زینها سوار می شوند، برای چنین زنهایی از امت من، لعنت خدا باد.

شرایط جوامع در آخرالزمان، زنان را به این سمت سوق می‌دهد که از جایگاه زن بودن و مادر بودن دور شوند و شان مردانه و مناصب مردان را بر عهده بگیرند و جای زن و مرد عوض شود.

همانطور که امروزه نیز شاهد هستیم  بعد شهوانی و نفسانی زنان بیشتر از سایر ابعاد وجودی آن‌ها خودنمایی می‌کند و این امر باعث ایجاد فساد در جامعه و انحراف مردان می‌شود و در روزهای آخر الزمان  زنان از طرق غیر معمول از چنان جایگاهی برخوردار می‌شوند که حتی در تصمیم گیری‌های کلان نیز دخیل می‌شوند.

جامعه پیش از ظهور، جامعه‌ای مملوّ از فساد و بی‌بند و‌ باری‌های اخلاقی است، کردارهای حیوانی گروهی انسان‌نما، آن‌چنان فراگیر می‌شود که حالت عادّی به خود می‌گیرد. روایاتی که این وضع اخلاقی پیش از ظهور را بیان نموده‌اند، بسیار زیاد است.محمّد بن مسلم می‌گوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام(ع) فرمودند: «آنگاه که مردها خود را شبیه زنان نمایند و زن‌ها شبیه مردان شوند، آنگاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان.»

این روزها مومن بودن به تنهایی کافی نیست باید به فکر حفظ ایمان بود کافی است که به دعوت یک دوست پاسخ مثبت بدهی همین یک مجلس  همین یک میهمانی مسیر زندگی را عوض خواهد کرد همان مجالس گناهی که امام صادق علیه السلام در مورد آن می فرماید «برای مؤمن شایسته نیست كه در مجلسی بنشیند كه در آن معصیت خداوند انجام می شود و او توانایی تغییر آن را ندارد..»  یعنی جایی نرو که گناه انجام می شود و تو توان نهی از اون رو نداری

البتّه سختی حفظ ایمان در همه زمانها وجود داشته  ولی از دید روایات این مساله از نکات بارز آخرالزمان هست پیامبر اکرم می فرماید «زمانی بر مردم می آید که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است».

منابع 

1. «لَا یَنبَغِی لِلمُؤمِنِ اَن یَجلِسَ مَجلِساً یَعصِی اللهُ فِیهِ وَ لَا یَقدِرُ عَلَی تَغیِیرِه» (وسائل الشیعه، ج 11، ص 503)

2. «یَأتِی عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ اَلصَّابِرُ مِنهُم عَلَى دِینِهِ كَالقَابِض عَلَى الجَمَرَة؛ (مستدرک الوسائل، ج 12، ص 33)


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم