« موضوعات جدید برای پایان نامه 2دانستنی های تغذیه اسلامی »

يه امام رضا دارم واسم بسه

نوشته شده توسطحوزه علمیه باقرالعلوم (ع) 13ام مرداد, 1396

​اینم عیدی ویژه ما به شما عزیزان 

بسم الله الرحمن الرحیم

عیدتون مبارک دوستان.

هر عاشقی می خواهد کاری کند که معشوقش از او خوشش بیاد

لذا اگر زائر امام رضا(ع) واقعا عاشق است می خواهد با این زیارتش  تقرب بجوید تا امام رضا” ع “روخوشنودسازد

تقرب به ساحت مقدس آن امام در حقیقت تقرب به اولیای خدا راهی است که ما را برای تقرب به خدا می رساند. یعنی زیارت بامعرفت  امام وسیله نزدیک شدن است. خداوند هم فرموده است که ما این بزرگواران را وسیله قرار می دهیم بین خود و خدا.

توجه به اینکه بالاترین هدف خلقت الهی شدن انسان است و تقرب جستن به خدای متعال، همان کمال در سایۀ تقرب به خدا چرا که بدون تقرب به خدا کمال حاصل نمی شود. منظور از تقرب این است که انسان از طریق کسب فضایل، آراسته شدن به مکارم اخلاق می تواند رنگ خدایی بگیرد.

تقرب به خدا، بوسیله بندگی

لذا امام رضاعلیه السلام دراین روایت نکات اخلاقی رومتذکرمیشوند و تاکید می کنند که عمل به آنها راه تقرب جستن بسوی من است

پس عزیزانی که عاشق واقعی امام رضا علیه السلام هستند وتصمیم دارند به امام رضا علیه السلام نزدیک شوند به نکاتی که امام رضا علیه السلام د رحدیث اشاره نمودند عمل کنند↙️↙️↙️

متن پیام این است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند.

و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.

و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.

دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. 

جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.

⬆️امام رضا علیه اسلام  عمل به تمام نکات درحدیث  رو باعث تقرب به خدا و خودشون  و دیگر اولیاء الهی  میدانند.متشکرم واحد پژوهش حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: رحیمی [عضو] 
4 stars

حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام میفرمایند:

كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ إِذَا أُمَّتِي تَوَاكَلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَلْيَأْذَنُوا بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى.

رسول خدا صلي الله عليه و آله همواره مى فرمودند:
هرگاه امّت من از انجام #امربه_معروف و #نهى_ازمنكر سرپيچى كنند و آن را به يكديگر واگذار نمايند، گويا با خـداوند اعـلان #جنگ داده اند.

سلام و عرض تبریک
عمرتان پر برکت ، روزیتان خیر کثیر، مرگتان شهادت ، عاقبتتان به خیر انشاءالله
یا علی علیه السلام

کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 59 ، ح 13

1396/05/13 @ 13:58


فرم در حال بارگذاری ...


 
مداحی های محرم